Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. are un nou obiectiv după ce a depășit grupul american Apple pe piața smartphone-urilor, să devină lider mondial și pe piața tabletelor, potrivit AP.
Directorul diviziei de dispozitive mobile de la Samsung, Shin Jong-kyun, a declarat, miercuri, că operațiunile Samsung în domeniul tabletelor sunt în creștere, iar în timp, compania va ajunge cel mai mare producător de tablete.
De asemenea, Shin Jong-kyun a spus că în acest an Samsung va vinde 40 de milioane de tablete, dublu față de vânzările înregistrate în anul precedent.
Firma de cercetare de piață IDC, a estimat că Samsung a vândut 16,6 milioane tablete în 2012, cu mult în urma liderului Apple care a vândut 65,7 milioane tablete iPad.
Însă Samsung este în creștere cu o cotă de piață de 20%, înregistrată în trimestrul iulie-septembrie 2013, spre deosebire de Apple a cărui cotă de piață a scăzut până la 30%.
Apple a controlat mai mult de jumătate din piața globală a tabletelor, însă dominația sa a scăzut după ce Samsung a lansat tablete mai ieftine și de diferite mărimi.
Situația este similară celei de pe piața smartphone-urilor. Apple a revoluționat industria telefoanelor mobile după ce a lansat iPhone în 2007, însă succesul său a fost imitat rapid, iar în 2011 Samsung a livrat mai multe smartphone-uri decât Apple.
În anul 2012, grupul sud-coreean a devenit cel mai mare producător mondial de telefoane mobile de toate tipurile, devansând Nokia.
D.M.