Producătorul auto francez Renault a încheiat vânzarea activelor sale din Rusia către Moscova, unde se vor fabrica automobilele Duster cu logo-ul Lada și va reînvia marca Moskvich. Acordul prevede opțiunea de răscumpărare în termen de 6 ani.
Renault Russia și-a vândut activele către orașul Moscova, dar și participaţia de 67,69% din acţiunile constructorului auto rus AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia, cunoscut pentru marca Lada, către NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltare de Automobile şi Motoare), relatează ABC News.
„Azi am luat o decizie dificilă, dar necesară, și facem o alegere responsabilă pentru cei 45.000 de angajați din Rusia, păstrând performanța Grupului și capacitatea de a ne întoarce în țară pe viitor, într-un alt context”, a transmis președintele Renault, Luca de Meo, într-un comunicat.
Numeroase companii străine au ales să plece din Rusia și să revină, eventual, după încheierea ostilităților militare.
Primarul Moscovei, Serghei Sobianin, a anunțat că orașul va reînvia marca auto Moskvich, una dintre cele mai populare mașini din era sovietică, care a intrat în declin la începutul anilor ’90 și a dispărut de pe piață la începutul anilor 2000. În plus, primarul va păstra, astfel, miile de angajați de la Renault Rusiia, care ar fi rămas fără loc d muncă.
Renault nu a oferit detalii financiare despre această tranzacție, dar a anunțat că acordul include opțiunea de a răscumpăra participația de la AvtoVAZ în următorii șase ani. AvtoVAZ va păstra designul automobilului Duster, vândut actualmente cu logo-ul Lada, iar marca Moskvich va fi relansată anul acesta.
Renault controla 68% din AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia, și era grupul auto occidental cel mai expus pe piaţa rusă. Potrivit estimărilor de la sfârșitul anului trecut, Rusia reprezenta a doua piață ca mărime pentru Renault, cu o jumătate de milion de mașini vândute, notează Le Monde.
E. Stan