10.2 C
București
marți, 5 noiembrie 2024 - 17:31
No menu items!

Rusia susține că va produce piese de schimb pentru aparatele Boeing și Airbus, forțată de sancțiuni

spot_img

Rusia va începe să producă piese de schimb pentru aeronavele Boeing și Airbus din cauza sancțiunilor care restricționează importul acestor componente din străinătate, a anunțat miercuri ziarul rus Izvestia, citat de Kyiv Independent.

Sancțiunile introduse după ce Rusia și-a lansat invazia la scară largă a Ucrainei au inclus o interdicție privind capacitatea companiilor aeriene ruse sau a avioanelor deținute de Rusia de a utiliza spațiul aerian al UE, precum și interdicții privind exportul de tehnologie legată de aviație.

Producția internă de piese de schimb este rezultatul colaborării dintre Aeroflot, cea mai mare companie aeriană din Rusia, și o divizie a Rosatom, agenția atomică de stat a Rusiei.

O unitate de producție va fi deschisă în luna august și se va concentra pe „repararea componentelor echipamentelor de bord ale avioanelor de linie Aeroflot fabricate în străinătate”, în special a sistemelor de aer condiționat, de alimentare cu energie electrică și de iluminat, a transmis Izvestia.

Aeroflot a afirmat că, în luna următoare, Rosatom va solicita o licență pentru a produce produse din metal, plastic și compozite pentru industria aeronautică.

Potrivit Aeroflot, Rosatom a produs deja un lot de încuietori pentru compartimentele de bagaje și marfă pentru aeronavele Airbus A320/321.

Încuietoarele „vor fi instalate în următoarele săptămâni în timpul întreținerii periodice” și sunt „cu 40% mai ieftine decât piesele de schimb originale și nu sunt inferioare acestora în ceea ce privește calitatea și cerințele de siguranță”, a susținut compania aeriană.

Siguranța companiilor aeriene rusești pare să se fi deteriorat, în contextul în care companiile se străduiesc să găsească piese de schimb.

În octombrie 2023, trei avioane ale Aeroflot s-au defectat în aceeași zi, în timp ce, în decembrie 2023, două avioane rusești au avut defecțiuni tehnice care au dus la aterizări de urgență.

Publicația Kommersant a raportat în mai 2023 că 2.000 de zboruri erau deja înregistrate de avioane care foloseau piese expirate.

Anul trecut, Novaia Gazeta a scris că unele piese de schimb, cum ar fi roți și frâne, sunt disponibile prin ”piața gri”, însă aceste importuri ajung mult mai lent și la costuri mai mari. Concret, sunt piese de schimb care vin din Emiratele Arabe Unite, China, Turcia sau Iran. Aceste livrări durează de 3-4 ori mai mult și sunt de 3-4 ori mai scumpe decât în mod normal. Mai mult, acest lanț de distribuție este aproape sugrumat, pe măsură ce sancțiunile devin mai stricte. Astfel, furnizorii originari de piese au început să le ceară companiilor intermediare din ”statele prietene” ale Rusiei să precizeze cine este clientul final pentru piese, inclusiv detalii despre numărul de identificare al aparatului. State precum Belarus, Armenia și Kazahstan nu mai pot importa piese și materiale de la marii furnizori, din cauza nerespectării regimului de sancțiuni.

T. S.