6.1 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 0:54
No menu items!

România va deschide două centre de promovare a vinurilor şi produselor agroalimentare în Germania

spot_img

 România va deschide două centre de promovare a vinurilor şi produselor agroalimentare în Germania

Departamentul de Comerţ Exterior din Ministerul Economiei va deschide în 2013, în oraşele Ulm şi München, două centre de promovare pentru vinurile şi produsele agroalimentare româneşti.

 “Intenţionăm să deschidem la Ulm, cu sprijinul celui mai mare distribuitor şi contractor de vinuri din Germania, prin care circulă circa peste 2.200 de soiuri, un centru regional de promovare a vinurilor româneşti. În luna iunie, premergător deschiderii acestui centru, împreună cu Biroul Dunării, vom avea la dispoziţie spaţii pentru promovare şi o degustare de vinuri româneşti. De asemenea, am stabilit într-o discuţie avută în luna noiembrie cu primarul din Ulm că vom face şi o săptămâna românească”, a declarat directorul general adjunct în Ministerul Economiei, Cristian Cutaş, prezent la Biofach 2013.

 Totodată, producătorii români vor avea posibilitatea să-şi deschidă puncte de desfacere în pieţele din oraşele Stuttgart şi Ulm, unde vor beneficia de spaţii la preţuri promoţionale.

 Reprezentantul ME a menţionat că în oraşul München intenţionează să deschidă un centru regional de promovare a produselor agroalimentare româneşti, dar pe un concept german mai nou. 

”Pentru München intenţionăm să deschidem un centru regional de promovare a produselor agroalimentare româneşti, dar pe un concept german mai nou, unde poţi să cumperi produsul, poţi să serveşti diverse meniuri făcute din produsul respectiv şi poţi să iei şi acasă. Este un concept care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii trei ani în Germania”, a precizat Cutaş.

 De asemenea, Ministerul Economiei intenționează să introducă produse tradiţionale româneşti în pensiunile şi restaurantele din Germania.

 Departamentul economic din cadrul Primăriei din Nurnberg poate subvenţiona pe o perioadă de trei luni o firmă din România, cu publicitate, bază de date, machmaking, dar oficialii ME vor încerca să aducă în acest program o asociaţie care să promoveze interesele mai multor firme. 

În paralel cu Biofach 2013, Ministerul Economiei derulează o misiune economică sectorială pe produse agroalimentare româneşti în cele trei oraşe Stuttgart, Ulm şi München.

 În privința celui mai mare târg destinat agriculturii ecologice din lume “Biofach 2013”, Cutaş remarcă evoluția evidentă a României, în condiţiile în care, în 2007, la prima ediţie de participare a țării la Biofach, erau prezente doar 12 firme în pavilionul naţional, anul acesta fiind 50 de firme. Totodată, în cadrul acestui târg la care sunt expuse produse alimentare şi comerciale ecologice din peste 130 de state, România a fost desemnată cu titlul “Ţara Anului”.

C.I.