Marile întinderi de plajă sunt pavate cu nisip fin, auriu
Situată în Peninsula Balcanică, la sud de Bulgaria, Macedonia și Albania și la vest de Turcia, Grecia este cunoscută ca fiind destinația preferată pentru o vacanță de excepție.
Oferta este diversificată, de la mâncare gustoasă la prețuri rezonabile, vinul de producție locală, perisajele uimitoare, până la un litoral însorit, care se întinde pe o suprafață de 13.676 km la Mările Egee, Ionică și Mediterană.
Cele mai populare destinații de vacanță de pe litoralul grecesc sunt: Paralia Katerini, Halkidiki, Insulele Thassos, Corfu, Rhodos, Creta, Mykonos, Skiatos, Zakynthos, Santorini, Kefalonia, iar ofertele de sejur sunt pentru toate buzunarele. Insulele din Marea Egee sunt ușor accesibile cu ferryboatul din portul Piraeus.
Grecii sunt binecunoscuți pentru ospitalitatea lor și îi primesc cu brațele deschise turiștii doritori să admire și să exploreze. Culturile de măslini , bogăția și frumusețea adâncurilor mării și nelipsitul sos tzatzichi recomandă Grecia ca destinație preferată de mii de vizitatori din întreaga lume.
Pe de altă parte, delimitat de Capul Midia și Vama Veche, litoralul românesc al Mării Negre, se întinde pe o lungime de 245 de km, spre deosebire de cei 13.676 km ai celui grecesc. Pe litoralul românesc soarele strălucește aproximativ 2.500 de ore pe an, medie identică cu cea de pe plajele Mării Adriatice și se apropie de cea de pe coastele Mării Mediterane.
Există o diferență între plajele din nordul litoralului (Năvodari, Mamaia, Constanța) și plajele din sud. Cele din nord sunt mai late și păstrează o linie a țărmului uniformă, în vreme ce întinderile de nisip din sudul litoralului au multe sectoare mai înguste, sunt brăzdate de golfuri sau mărginite de faleze înalte.
Mamaia este destinaţia preferată în timpul verii de români şi de turiştii străini ca urmare a programelor de investiţii majore. Nu același lucru se poate spune însă despre celelalte stațiuni care lasă de dorit la capitolul îmbunătățiri. Gastronomia de pe litoral prin sortimentul mâncărurilor este una extrem de diversă, însă uneori prețul plătit nu justifică ceea ce primești.
În ultimii ani, schimbările de tip comportamental la nivelul clientelei turistice au redus importanța turismului de masă organizat, în favoarea altor forme, precum turismul de tranzit, de sfărșit de săptămână sau profesional.
Pentru orice turist, dornic de odihnă și relaxare, de aventură și distractie sau viață activă și sport, Grecia se deschide ospitalier cu oferte generoase, în timp ce, litoralul românesc mai are de recuperat la capitolul raport preț-calitate.
C.A.