România a ajuns, în 2018, pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave, iar lipsa infrastructurii rutiere moderne agravează şi ea situaţia. Pe drumurile de la noi, trei din patru mașini sunt mai vechi de 10 ani, 90% dintre ele, fiind second hand, informează știrileprotv.ro.
În ultimii patru ani, numărul accidentelor a crescut cu 22%. În aceste 31.000 de ciocniri, mor tot mai mulţi oameni. 2.000 de oameni mor în accidente rutiere pe an, iar asta înseamnă, în media, 6 persoane pe zi.
„Sunt 2000 de morţi pe an, pe drumuri, adică 6 oameni pe zi. 648.000 euro costa o viaţă omenească. Ceea ce înseamnă 1.3 miliarde de euro pe an, ceea ce este de o dată şi jumătate mai mare decât bugetul CNAIR.”, a declarat Michael Stanciu, Asociaţia Romană a Inginerilor Consultanţi, potrivit stirileprotv.ro.
Specialiştii susţin că această combinaţie între valul de maşini vechi venit ca un tsunami după eliminarea taxei auto, în februarie 2017, şi lipsa autostrăzilor şi a drumurilor modernizate a dus la creşterea numărului morţilor şi răniţilor pe şosele. În timp ce toată Europa renunţă la maşinile pe motorină, acestea ajung la noi. Creşterea e de 32% în doar doi ani.
282 de milioane de euro a cheltuit statul român în ultimii 7 ani încercând să scoată din circulaţie peste 250.000 de rable mai vechi de 8 ani. Eforturile au fost anulate în doar câteva luni de eliminarea taxei auto.
Alex Militaru