17.7 C
București
marți, 24 septembrie 2024 - 11:28
No menu items!

România Educată. Ce învață copiii de clasa a V-a la Educație Socială: Părinții sunt opresori, fuga de acasă este o soluție

spot_img

Un manual destinat elevilor de clasa a V-a conține o lecție controversată, în care părinții sunt descriși ca fiind opresori ai copiilor, iar fuga de acasă este sugerată ca o soluție.

Programa școlară pentru clasa a V-a cuprinde o materie intitulată „Educație socială”. La sfârșitul manualului, elevilor li se oferă două scenarii pentru piese de teatru educaționale.

În primul dintre acestea, o tânără pe nume Maria joacă rolul „oprimatei”, deoarece tatăl ei, caracterizat ca „opresor”, se opune dorinței ei de a frecventa un liceu din oraș. Deznodământul este acela că Maria și sora ei, deja căsătorită, plănuiesc să fugă împreună de acasă.

În cel de-al doilea scenariu, un băiat numit Andrei se simte „oprimat” deoarece mama sa, descrisă ca „opresor”, nu-i permite să își urmeze visul de a deveni chitarist, dorind în schimb să se pregătească pentru a deveni medic.

La final, tatăl lui Andrei, care s-a separat anterior de mama lui, îl invită să se mute la el, dezvăluindu-i că a părăsit și el căminul din cauza conflictelor cu soția și soacra.

În același manual, copiii sunt îndemnați să citească două articole de presă, unul din Click și unul din Vice, despre exploatarea copiilor prin muncă, în care sunt descrise evenimente cu impact emoțional, în special asupra unor copii de 10-11 ani.

                                                                                                                 Adina Bucur