„Introducerea unui program cu lucru de acasă înseamnă însă o nouă dinamică de echipă, noi procese şi noi criterii de măsurare a performanţelor şi noi aptitudini ale angajaţilor.“
Ponderea angajaţilor români care lucrează de obicei de acasă a fost de 0,4% în 2017, rămânând constantă cu mici variaţii din 2008 încoace, în timp ce la nivelul Uniunii Europene ponderea angajaţilor care lucrează de acasă din totalul de angajaţi a fost de 5% anul trecut, în uşoară creştere faţă de 2008, arată datele Eurostat, citate de Ziarul Financiar.
„Când abordăm un subiect ca posibilitatea angajaţilor de a lucra de acasă în cadrul organizaţiilor trebuie să ne gândim la ceea ce dorim să obţinem în urma acestui beneficiu. Şi acest lucru trebuie să fie privit într-adevar ca un beneficiu. E important să înţelegem ce au nevoie angajaţii pentru a fi satisfăcuţi la locul de muncă şi implicit mai productivi. Companiile de tehnologie pun la dispoziţie servicii şi aplicaţii de productivitate care facilitează desfăşurarea activităţii de acasă sau de la distanţă, deci aceste aspecte nu reprezintă un factor care să împiedice colaborarea echipelor la distanţă“, a declarat pentru ZF Cristina Barbu, liderul diviziei de servicii de productivitate pentru companiile mici şi mijlocii pe regiunea Europei Centrale şi de Est în cadrul Microsoft.
Alex Militaru