3.9 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 1:50
No menu items!

România ar putea deveni cea mai mare piață din Balcani pentru turismul din Germania. UPDATE

spot_img

frankfurt

Update –  Turiștii din România au contribuit la PIB-ul Germaniei cu 300 milioane de Euro în 2012, potrivit Organizației Germane pentru Turism (DZT).

În prima jumătate a acestui an, numărul de înnoptări ale turiștilor români în Germania a avut o creștere anuală de 12%, la 285.000.  În 2012, s-au înregistrat peste 557.000 de înnoptări, în creștere cu peste 20% față de anul 2011. Datele au fost calculate de Institutul Federal de Statistică și se referă la unități de cazare cu zece sau mai multe paturi.

Cu 30,2% din totalul înnoptărilor, Bavaria reprezintă landul federal cel mai vizitat de turiștii români, fiind urmat de Baden-Württemberg (19,7%) și Renania de Nord-Westfalia (12,5%). Per total, 93% din călătoriile turiștilor români în Germania durează peste patru zile. În medie, românii au cheltuit pentru o călătorie 658 Euro.

Numărul călătoriilor efectuate de cetățenii români către Germania a crescut, în primele opt luni ale acestui an, cu 12,9% față de perioada similară a anului trecut, iar România ar putea deveni, din acest an, principala sursă de turiști din regiune, conform DZT.

Cristian Sallai, directorul de marketing al biroului regional DZT din Belgrad, a prognozat că această tendință se va menține până la sfârșitul anului și se va atinge pragul de 600.000 de călătorii ale românilor în Germania.

Biroul din Belgrad coordonează activitatea DZT din Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Muntenegru, România și Serbia. DZT este o organizație guvernamentală germană, care se ocupă de promovarea turismului.

În 2012, principala sursă regională pentru turismul din Germania a fost Croația, cu 660.000 de călătorii, urmată de România, cu 525.000. Anul trecut, creșterea pentru România a fost de 11%.

”După cum arată ultimele cifre, s-ar putea să avem o surpiză la sfârșitul anului, să se schimbe clasamentul, oricum România este una dintre cele mai interesante piețe pentru Germania, motiv pentru care și activitatea noastră se intensifică în această regiune”, a afirmat Sallai.

În 2012, românii au mers în Germania pentru afaceri (41%), pentru vacanţă (35%) și în vizite private la rude sau prieteni (24%).

Sallai a explicat că aceste creșteri sunt facilitate de faptul că România este foarte bine conectată cu Germania din punctul de vedere al posibilităților de transport, prin șase companii aeriene care asigură legătura cu toate zonele Germaniei.

În prezent, Germania  este prima destinație mondială pentru turismul cultural efectuat de europeni, peste Franța și Italia. Contrar clișeelor, industria turismului are o pondere mai mare în economia Germaniei (13% din PIB), față de industria auto (9%).

Vlad Bârleanu