Peste 60% dintre elevii din anii terminali care au susținut probele de simulare a Bacalaureatului au obținut note de promovare, potrivit raportării transmise vineri de Ministerul Educației. 22 de elevi au luat nota 10 la Limba română, dar 4 din 10 nu au luat nici măcar nota 5.
Ministerul Educației a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de Bacalaureat, susținută în perioada 4 – 7 martie 2024, la nivel național, de elevii claselor a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă.
La Limba română 39,87% nu au obținut nota 5, adică 4 din 10 elevi au picat examenul la Limba română. Rata de promovare a probei este 60,13%, iar 22 de elevi au luat nota 10.
La disciplina obligatorie a profilului (matematică / istorie), 35,88% dintre elevi nu au luat nota 5. Rata de promovare a probei este de 64,12%, iar 663 de elevi au reușit să ia nota 10.
La disciplina de alegere a profilului și specializării, 35,25% dintre elevi au picat proba. Rata de promovare a probei este de 64,85%. Au luat nota 10 un număr de 560 de elevi.
La Limba și literatura maternă, 15,92% dintre elevi nu au luat nota 5, iar rata de promovare a probei a fost de 84,08%. Doar 8 elevi au luat nota 10.
Rezultatele înregistrate la probele scrise ale simulării examenului național de Bacalaureat 2024 au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București.
Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și, începând cu 20 martie, la borderourile de evaluare corespunzătoare.
Conducerile unităților de învățământ vor pune la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către elevi/părinți.
„În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați.
În acest sens, menționăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) și faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie”, potrivit Ministerului.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Adina Bucur Silav