Dan Șucu, președintele Confederației Patronale Concordia, a declarat, după o întâlnire a oamenilor de afaceri cu Elena Lasconi, candidatul USR la alegerile prezidențiale, că autoritățile române trebuie să investigheze și să arate ce este în spatele campaniei lui Călin Georgescu. Potrivit estimărilor făcute de oamenii de afaceri, pentru susținerea lui Georgescu pe rețelele de socializare, se cheltuiesc zilnic peste 3 milioane de euro, într-un mod netransparent.
Asociațiile reprezentative ale oamenilor de afaceri și-au exprimat susținerea pentru Elena Lasconi, într-un demers fără precedent. Principalii reprezentanți ai antreprenorilor, ai domeniului HoReCa, ai altor categorii au declarat răspicat că din analiza campaniei pentru Călin Georgescu, făcută de oamenii de afaceri, reies cheltui8eli de cel puțin 3 milioane de euro zilnic, și peste 50 milioane de euro până acum. Dan Șucu a precizat că oamenii de afaceri știu care sunt costurile pentru transmiterea unor mesaje pe rețelele de socializare și, astfel, au putut face o estimare legată de campania lui Călin Georgescu.
„Dacă vorbim acum de sprijinul financiar pentru finanțarea unei campanii electorale, eu, personal, ca și om de afaceri și majoritatea celor care sunt aici prezenți, noi lucrăm cu sute de mii de clienți. Mesajul nostru comercial ne străduim să ajungă cât mai eficient posibil și cât mai puțin alterat către sute de mii de oameni.
Cam ceea ce se întâmplă și în zona politică. Noi cunoaștem costurile normale de transmitere a peste 100 de milioane de postări într-o zi și estimăm că ce s-a cheltuit până acum depășește 50 de milioane de euro.
Mai mult decât atât, sunt zile în care, după calculele noastre simple, se cheltuie peste trei milioane de euro, doar pe postări. Este netransparent. Eu, înainte de a vota mi-aș dori să cunosc cine investește toate sumele acestea”, a declarat Dan Șucu, întrebat de jurnaliști despre cum a putut Călin Georgescu să ducă o campanie fără sprijin financiar.
Dan Șucu a mai subliniat că „autoritățile române trebuie să divulge ce se întâmplă acolo și cine”.
„Eu nu sunt alarmist, noi suntem oameni care construim, dar costurile de comunicare sunt clare, noi le știm, ne lovim de ele zi de zi, nu suntem pușculițele vreunui politician, suntem oameni care ne-am construit afacerile de la zero, ne adresăm la sute de mii, milioane de clienți, suntem oameni de afaceri care cunoaștem toate aceste componente, iar costurile acestora nu înțelegem cine le suportă”, a mai spus Dan Șucu.
Călin Georgescu a declarat la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) zero cheltuieli pentru campania electorală.
Emanuel Stan