Consumul proiectat este de 1 litru de benzină/100km
Producătorul francez Renault va dezvălui la Salonul Mondial de la Paris, din octombrie, prototipul Eolab, cu o serie de inovații și tehnologii care permit un consum de 1 litru de carburant /100km și limitarea emisiilor la 22 g CO2/km.
Pentru a atinge aceste rezultate, Renault a colaborat cu o serie de producători de piese și echipamente – Faurecia, Saint-Gobain, Michelin sau Continental – pe trei direcții principale: masă mică, aerodinamică și propulsie hibridă.
Numele este o amalgamare între Aeolous – zeul vântului în mitologia grază și ”laborator”.
Renault a transmis că aceste inovații vor fi preluate de modelele produse în masă înainte de sfârșitul deceniului.
Mașina cântărește 955 kg, cu 400 kg mai puțin decât un model Clio. Scăderea masei s-a făcut prin construirea unei caroserii dintr-un aliaj de oțel, aluminiu și material compazite. Acoperișul mașinii este din magneziu și cântărește doar 4,5 kg.
Motorul pe benzină are 1.000 cm și trei cilindri, cuplat cu un motor electric de 50kw. Tracțiunea este pe față, iar cutia are trei viteze, tot din rațiuni de reducere a masei.
În primele două viteze, este folosit doar motorul electric, a cărui autonomie este de 64 km. Când mașina funcționează în modul hibrid, bateria se încarcă în timpul frânării și al decelerării.
V.B.