Magazinele vor fi obligate prin lege să afişeze la reducerea unui produs care a fost prețul cel mai scăzut din ultimele 30 de zile.
Pentru a preveni ofertele înșelătoare, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), vrea să introducă un nou articol în HG nr. 947/2000, privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare.
„Orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant. Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea”, precizează ANPC.
În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile, înainte de data aplicării reducerii.
În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piaţă mai puţin de 30 de zile, preţul anterior reprezintă cel mai mic preţ practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață.
„Dacă reducerea de preţ este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, preţul anterior este considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ”, mai arată ANPC.
Reglementarea propusă de ANPC trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022.