Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, și-a făcut apariția, recent, la Samsung Mobile World Congress, pentru a vorbi despre noile planuri ale companiei vizavi de realitatea virtuală, planuri care includ și gigantul Samsung. E vorba atât despre „social VR”, cât și despre dispozitivul Samsung Gear VR, care folosește tehnologie de la Oculus, ambele servind pentru a duce realitatea virtuală la un nou nivel.
Practic, nu e vorba numai de jocuri, ci și de posibilitatea de a vedea clipuri la 360 de grade, care dau impresia că privitorul este în mijlocul acțiunii. „Oamenii au vizionat peste un milion de ore de înregistrari în Gear VR”, se arată într-un comunicat Facebook, de după eveniment. „Deja milioane de oameni privesc înregistrari de 360 de grade pe Facebook în fiecare zi”, se mai arată în comunicat. În plus, sute de astfel de video-uri sunt adăugate zilnic.
Aceste înregistrări permit ca momente importante din viața cuiva să fie privite și de alte persoane și percepute ca fiind de față atunci și acolo. În trecut, fondatorul Facebook povestea că un astfel de moment ar putea fi acela cand fiica sa va face primii pași, la care, cel mai probabil, bunicii nu vor fi de față. Vizionarea înregistrarii îi va ajuta pe aceștia să se simtă însă partași la emoția acelui moment.
Se dorește ca în final VR să devină o platformă importantă, unde clipurile să poată fi sharuite. „Ceea ce-și doresc oamenii e să interacționeze cu alte persoane”, a declarat Zuckerberg.
„Ce e special e că atunci când mai e o persoană acolo privind înregistrarea, totul devine socializare”, a mai spus el. „Nu e un joc. Nu sunt puncte. Nu există scor. Nu există țintă. E vorba doar ca oamenii să găseasca noi căi de a interacționa. Și există noi căi de a interacționa”, a mai declarat el.
Imediat după aceste dezvăluiri, internautii de pretutindeni au redistribuit imaginea cu Zuckerberg și cei ce vizionează astfel de filme, comentând și speculând pe marginea acesteia.
În timp ce majoritatea utilizatorilor Facebook privesc cu nerăbdare spre acest viitor, unele voci subliniază slăbiciunea utilizatorilor și manipularea în masă a celor ce sunt „legați la ochi”.
Și HTC și LG au propriile planurile legate de realitatea virtuală. HTC a creat un dispozitiv care costă 799 de dolari, primind deja precomenzi din februarie. Iar LG are propriul gadget pentru realitatea virtuală, care funcționeaza cu smartphone-ul Android G5.