-0.1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 1:56
No menu items!

Rareş Hopincă anunță un audit la Primăria Sectorului 2: „Vom evalua calitativ activitatea şi proiectele administrative derulate în ultimii ani”

spot_img

Social-democratul Rareş Hopincă, a anunțat, joi, că imediat după preluarea mandatului de primar al Sectorului 2 va dispune o misiune de audit, atât în Primărie, cât şi în instituţiile subordonate.

Noul primar al Sectorului 2 a declarat că constituit o echipă de tranziţie, formată din specialişti, pe o perioada 16 săptămâni, până la preluarea mandatului şi le-a cerut funcţionarilor publici şi personalului contractual din Primăria Sectorului 2 şi instituţiile subordonate să respecte legea şi atribuţiile de serviciu şi să nu se angreneze în activităţi politice.

”Cu 52.966 de voturi, am fost votat noul primar al Sectorului 2. Le mulţumesc cetăţenilor sectorului pentru că au avut încredere în mine şi pentru că prin votul lor mi-au încredinţat mandatul de primar. Este o mare responsabilitate şi o onoare, dar şi o muncă pe măsură, pe care înţeleg să o duc la bun sfârşit”, a transmis Hopincă, după finalizarea procesul verbal privind constatarea rezultatului alegerilor din Sectorul 2 şi atribuirea mandatului de primar.

El a precizat că le mulţumeşte şi celor care nu l-au votat pentru spiritul civic şi implicarea de care au dat dovadă. ”Campania electorală se încheie aici. Conflictele electorale încetează. Voi fi primarul tuturor cetăţenilor Sectorului 2, voi fi un primar al dialogului şi al consensului, nu un primar al conflictelor”, a mai spus Rareş Hopincă.

Primarul ales a arătat că odată preluat mandatul de primar, nu va întârzia nici măcar o zi pentru implementarea noii strategii de dezvoltare a sectorului.

”Domeniile pe care este structurată echipa de tranziţie sunt: fonduri europene, transport: parcări, infrastructură rutieră, salubritate, reabilitare termică, sănătate: infrastructură medicală, educaţie: programe, infrastructură şcolară, asistenţă socială – DGASPC, administrare spaţii verzi, sport, siguranţa cetăţenilor: Poliţia Locală”, a mai spus primarul.

El a cerut tuturor direcţiilor şi funcţionarilor din Primăria Sectorului 2 să asigure transparenţa actului administrativ şi accesul echipei la documente şi proceduri.

”De asemenea solicit public tuturor direcţiilor din Primărie să respecte prevederile legale şi termenele prevăzute în Codul Administrativ şi să ofere rapoartele de specialitate tuturor proiectelor depuse deja de Alianţa PSD – PNL. Vom convoca o şedinţă de CL pentru a discuta şi aproba aceste proiecte şi apoi alte proiecte care vor fi propuse deja de echipa de tranziţie”, a completat el.

Primarul ales a mai anunţat că începând de la 1 iulie va fi institui un program de audienţe care se adresează cetăţenilor Sectorului 2, care vor avea loc în fiecare săptămână, în ziua de miercuri, între orele 14-18.

”Pe toată durata perioadei de tranziţie, de 16 săptămâni, voi continua vizitele în teren. Acestea se vor desfăşura de 2 ori pe săptămână şi vor fi anunţate în prealabil, atât în teren cât şi prin intermediul reţelelor de socializare. Obiectivul acestor vizite este de a ne consulta cu cetăţenii, în teren, cu privire la soluţiile pe care le propune pentru problemele şi vulnerabilităţile din comunitate şi pentru a definitiva, împreună, soluţiile corecte”, a ţinut să precizeze Hopincă.

Primarul a subliniat că va demara consultări cu societatea civilă din Sectorului 2, pentru a prezenta viziunea sa pentru dezvoltarea sectorului.

”Imediat după preluarea mandatului, voi dispune o misiune de audit, atât în Primărie, cât şi în instituţiile subordonate Consiliului. Este un lucru solicitat imperativ de locuitorii Sectorului 2 şi le vom respecta voinţa”, a arătat Hopincă.

El a precizat că, pe baza auditului, va fi evaluat modul de cheltuire a fondurilor publice şi legalitatea procedurilor derulate.

”De asemenea, vom evalua calitativ activitatea şi proiectele administrative derulate în ultimii ani. Rezultatele auditului vor fi făcute publice în cel mai scurt timp. Dacă există proiecte ale actualei administraţii care se dovedesc a fi necesare pentru oameni şi sunt bine primite de comunitate, acestea vor continua, fără nicio ezitare”, a mai spus Hopincă, arătând că cele care nu sunt primite de către comunitate, vor fi oprite.

                                                                                                          Adina Bucur