-0.1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 0:42
No menu items!

Raportul Onești: Negociatorul nu știa că agresorul a sunat la 112 şi nici revendicările acestuia

spot_img

Conducerea Poliţiei Române a anunţat, joi, că au fost descoperite mai multe deficienţe în intervenţia poliţiştilor în cazul dublei crime din Oneşti. Negociatorul nu a fost informat că agresorul a sunat la 112 şi nu ştia care sunt revendicările acestuia, neputând astfel acţiona corespunzător.

Adjunctul inspectorului general al Poliţiei Române, chestorul Florentin Brăcea, a declarat într-o conferinţă de presă, că raportul întocmit în cazul Onești cuprinde mai multe probleme, constatându-se deficienţe în sarcina a 14 poliţişti,  8 ofițeri şi 6 agenţi. 

”Ca o primă concluzie, în cadrul gestionării sesizării din data de 1 martie, poliţiştii din Bacău nu au documentat corespunzător autorul cu privire la existenţa antecedentelor penale și a ameninţărilor transmise anterior. Din verificările efectuate, a reieşit faptul că modul de relaţionare între factorii de decizie care au gestionat evenimentul a fost unul defectuos. Negociatorul nu a fost informat cu privire la dialogul telefonic al autorului cu operatorul de la 112 şi nu a cunoscut eventualele revendicări formulate de acesta”, a precizat adjunctul Poliţiei Române.

 El a afirmat că poliţiştii din Bacău aveau toate elementele unei intervenţii în forţă.

Pe numele autorului dublei crime au fost deschise, de-a lungul timpului, mai multe dosare penale, inclusiv pentru fapte comise cu violenţă, lucru care nu a fost transmis la Bucureşti.

„Datele transmise către IGPR au fost incomplete, eronate şi transmise cu întârziere”, a precizat oficialul Poliţiei Române.

Raportul final va fi înaintat unității de parchet competente, toate datele fiind puse la dispoziția procurorilor pentru tragerea la răspundere a persoanelor vinovate.