-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 8:32
No menu items!

Raportul CE despre România: Publicitatea guvernamentală, mijloc de interferență în presă

spot_img

Publicitatea plătită de instituțiile de stat în România e utilizată pentru ca statul să interfereze în mass-media, arată raportul privind statul de drept făcut public miercuri de Comisia Europeană, citat de G4Media.

Raportul Comisiei citează studiul The Media Pluralism Monitor (MPM 2020) realizat de Centrul pentru Pluralism și Libertatea Media (CMPF) și arată că ”există un risc ridicat la adresa pluralismului media”.

Și nici legislația nu este suficient de puternică în privința cheltuirii fondurilor publice, ceea ce duse la lipsa transparenței, notează Comisia Europeană, criticând alocarea discreționară a fondurilor de publicitate de către instituțiile de stat, pe care o consideră ”un instrument utilizat de autoritățile publice pentru a interfera cu presa, mai ales la nivel local”.

Primul raport realizat vreodată de Comisia Europeană cu privire la situația statului de drept în țările membre, consultat de Reuters înaintea prezentării sale oficiale miercuri, evidențiază provocări pentru media și sistemul judiciar și riscuri esențiale pentru susținerea standardelor democratice. România este și ea criticată în raport, dar Polonia și Ungaria țin capul de afiș. Documentul urmează să fie aprobat miercuri de Colegiul comisarilor.