Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, vrea ca programele şcolare să includă orele de educaţie rutieră încă de la clasele primare.
”Personal sunt adeptul unor programe şcolare care să includă orele de educaţie rutieră încă de la clasele primare. Educaţia rutieră în şcoli e o componentă importantă a prevenirii şi de aceea vom avea o astfel de propunere către Ministerul Educaţiei Naţionale. Politica în domeniul siguranţei rutiere trebuie construită în jurul cetăţenilor ca factor de acţiune, prin încurajarea tuturor participanţilor la trafic să-şi asume responsabilitatea primară în ceea ce priveşte siguranţa celor din jur”, a declarat Radu Stroe la o conferinţă pe tema siguranţei rutiere.
În opinia sa, este necesar pentru România, dar şi pentru alte ţări, să se înceapă să se aducă unele corecţii la legislaţia rutieră.
„Este adevărat că de-a lungul timpului au existat mai multe modificări ale cadrului legal privind circulaţia rutieră, însă în ceea ce priveşte MAI noi vă propunem ca acest moment să nu fie unul gol de substanţă şi de aceea am iniţiat un pachet serios de modificări ale regimului rutier. (…) Am adus mai multe exigenţe la examenele auto, am introdus măsura suspendării permisului de conducere în situaţia neachitării amenzilor, am ridicat plafonul perioadei de suspendare a dreptului de a conduce autoturisme pentru cele mai grave situaţii generatoare de accidente şi mă gândesc în continuare dacă pentru cei care produc victime pe şosele, morţi, cei care conduc sub influenţa alcoolului, precum şi cei care nu acordă prioritate la trecerile de pietoni să primească sancţiuni extrem de grave şi nu numai din punct de vedere pecuniar”, a spus ministrul Afacerilor Interne.
El a cerut „accentuarea” acţiunilor de educaţie preventivă pe care Poliţia Rutieră trebuie să le facă în instituţiile de învăţământ.
„Nu e de ajuns ca doar o majoritate să determine schimbările necesare pentru ca aceste tragedii să fie cât mai puţine, pentru asta e nevoie de noi toţi şi mă refer aici la cetăţeni, societatea civilă şi evident instituţiile statului responsabile de educaţie, reglementare, control şi infrastructură. Tocmai aceasta este raţiunea unei politici de siguranţă rutieră şi ea se traduce prin implicare. Nu este de ajuns că Poliţia Rutieră e mai drastică sau mai îngăduitoare sau că Parlamentul reglementează mai dur sau mai relaxant răspunderea individuală a participanţilor la traficul rutier. Pentru a reuşi este nevoie de implicarea şi efortul comun al tuturor. Faptul că această formulă de cooperare nu a reuşit până acum poate fi o explicaţie pentru situaţia actuală de pe drumurile publice”, a adăugat Radu Stroe.
Ministrul s-a mai referit şi la reducerea numărului accidentelor rutiere anul trecut pe plan european.
”Şi la nivelul României în ultimii ani tendinţa a fost una de scădere atât a numărului de accidente, cât şi a numărului de decese şi răniţi grav, dar eforturile noastre trebuie să continue. MAI tratează cu maximă seriozitate problema siguranţei rutiere”, a concluzionat ministrul.
Lucian Mera