Cei mai toleranți cu aceste practici sunt tinerii
O treime dintre angajaţi ar fi dispuşi să permită accesul companiilor în care lucrează la datele personale, ca cele de pe reţelele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru a înţelege mai bine ce îi motivează, de ce şi-ar schimba locul de muncă sau cum și-ar putea îmbunătăţi condiţiile de lucru, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță PwC.
Raportul, denumit ”The future of work: A journey to 2022”, arată că tipul de date personale folosite de retaileri și companii de publicitate pentru a personaliza ofertele de vânzare ar putea fi utilizate în viitor și de angajatori.
Generaţia mai tânără este mult mai deschisă în privinţa accesului angajatorilor la datele lor personale, iar monitorizarea acestor informaţii va deveni din ce în ce mai folosită de companii în următorii 10 ani, după intrarea pe piaţa muncii a Generaţiei Y (persoanele născute între anii 1980 şi 2000), întrucât va reprezenta până în 2020 jumătate din forţa de muncă globală.
Studiul a fost realizat pe baza unui sondaj efectuat în rândul a 10.000 de angajaţi din China, India, Germania, Marea Britanie şi SUA și 500 de specialişti în resurse umane.
”Acest tip de analiză de date ar putea include şi monitorizarea în timp real a sănătăţii angajaţilor, cu sfaturi proactive privind menţinerea şi îmbunătăţirea sănătăţii pentru a reduce zilele de concediu medical”, a declarat într-un comunicat Horaţiu Cocheci, responsabil pentru Consultanţă în Resurse Umane la PwC România.
Transformarea digitală pune în pericol programul de muncă tradițional 9.00-17.00, prin faptul că oamenii pot fi conectați permanent. Studiul arată că 59% dintre salariaţi sunt pregătiţi să fie disponibili pentru muncă în orice moment prin intermediul tehnologiei informaţiei, putând fi contactaţi oricând, în schimbul unui loc de muncă sigur, iar procentajul creşte la 64% în cazul Generaţiei Y.
V.B.