0.2 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 3:14
No menu items!

PSD cere amânarea proiectului România Educată. Ce i-a transmis Vasile Dîncu ministrului Ligia Deca

spot_img

Prim-vicepreședintele PSD, Vasile Dîncu, a cerut partenerilor de colaiție care participă la dezbaterile asupra proiectului noilor legi ale Educației să amâne termenul de 15 februarie pentru finalizare, deoarece „noile legi au nevoie de o serioasă revizie și de consultări cu mediile educaționale”. Vasile Dîncu nici nu s-a prezentat, vineri, la primele discuții pe această temă, preferând să scrie pe Facebook mesajul său către PNL.

Vasile Dîncu trebuia să fie prezent, vineri, la primele discuții privind modificarea legilor propuse de fostul consilier prezidențial și actual ministru al Educației, Ligia Deca. Practic, fiecare partid din coaliție, PSD, PNL, UDMR și minorități ar fi trebuit să vină cu propriile propuneri. Vasile Dîncu a absentat din delegația PSD și a scris pe Facebook că i-a cerut lui Marcel Ciolacu devansarea termenului de 15 februarie.

”După 7 ani de la debutul dezbaterii pentru România Educată, observăm că legile educației, deși ținute într-o confidențialitate de neînțeles, au creat o vie dezbatere și multe reacții din mediul educațional. Este clar că așteptarea societății este mare și e nevoie de dezbatere mai amplă și analize aprofundate.

După o scurtă analiză a proiectelor de lege, constatăm că sunt multe lucruri care vor trebui refăcute și căutate soluții la unele probleme (…) Trebuie să scăpăm de situația în care ne-am aflat de multe ori în ultimele decenii: după o lege sau ordonanță să vină, în cascadă, alte legi și ordonanțe de corectare (…) Fiind vorba despre viitorul României nu cred că putem aborda politicianist sau superficial aceste legi; va trebui să ne aplecăm serios pentru ca rezultatul să fie un instrument legislativ care să reziste mai mult în timp. Sunt în actualele proiecte de lege elemente care au nevoie de minime studii de impact, de analize de specialitate și chiar de consultarea unor eșantioane de părinți, cadre didactice sau specialiști în educație.

Sunt și lucruri care au inflamat opinia publică înainte de a ajunge în transparență așa cum este eliminarea specializării învăţător-educatoare din oferta educaţională a liceelor pedagogice sau eliminarea orelor de istorie a holocaustului din programă, dar toate aceste teme vom fi repuse în discuție cu specialiștii și cu colegii din coaliție.

În actualele proiecte de lege sunt multe lucruri noi, în comparație cu variantele mai vechi, unele componente chiar originale, iar efortul celor care au lucrat în această fază este meritoriu.

Însă cred că este nevoie de o omogenizare mai mare a conținutului și o armonizare atât cu legislația actuală, dar mai ales cu perspectivele de dezvoltare a României pe termen lung. Pentru ca la final să rezulte legi adaptate noilor realități din societate și care pun în centrul lor elevul, studentul, cadrele didactice, dar și interesele societății noastre din perspectiva viitorului pe care ni-l dorim pentru România”, a mai scris Vasile Dîncu.