Constructorul auto francez PSA Peugeot Citroën a făcut publice luni cifrele anului 2013, care arată că s-au vândut 2.819.000 de autovehicule asamblate și CKD-uri (completely knocked-down – părți de autoturisme, gata de asamblare), la nivel mondial.
În comparație cu 2012, s-a înregistrat o scădere de 4,9%. Pe segmentul autoturismelor asamblate, s-a înregistrat o scădere de 0,1%.
Principalele date ale raportului anual:
- Tendința negativă s-a inversat în T4, când s-a înregistrat o creștere de 4% a vânzărilor de autovehicule;
- Proporția vehiculelor vândute în afara Europei a crescut la 42%, față de 38% în 2012. Ținta este atingerea unui indice de 50% în 2015;
- Proporția modelelor premium vândute și-a continuat creșterea – 19%, față de 9% în 2009;
- Cele mai cerute modele au fost 2008 și 308 de la Peugeot, C4 Picasso și Grand C4 Picasso de la Citroën;
- Grupul și-a păstrat poziția dominantă pe piața vehiculelor comerciale ușoare din Europa, cu 304.000 de unități, și o cotă de piață de 20,7%;
- În China, Grupul a vândut 557.000 de autovehicule – cotă de piață 3,64%. China a devenit a doua piață ca importanță, după Franța.
La nivel mondial, piața auto a înregistrat o scădere de 1,6% în UE și EFTA (Islanda, Norvegia, Elveția), de 5,4% în Rusia, și creșteri de 19,1% în China și de 2,9% în America Latină. PSA Peugeot Citroën este al doilea producător european ca volum de vânzări, după Grupul Volkswagen.
Vlad Bârleanu