Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a trimis firmelor din energie un chestionar pentru a putea centraliza datele din care să reiasă numărul exact al facturilor greşite.
ANPC a anunţat, vineri, printr-un comunicat de presă, că în cadrul unei întâlniri pe care conducerea autorităţii a avut-o cu operatorii economici din domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, pentru a se asigura că aceştia sunt pregătiţi să aplice prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 3/2022, preşedinte ANPC, Horia Constantinescu, a afirmat că ANPC va pregăti un mod standardizat de comunicare cu aceştia.
Astfel, pe 2 februarie, a fost trimis, prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică şi gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conţine o rubricaţie detaliată în urma completării căreia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greşit întocmite.
„Aşa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în România. Ne-am ţinut de cuvânt şi imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului şi, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret şi rapid controlul remedierii eventualelor greşeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicităţii”, a afirmat Horia Constantinescu.
R. Dan