3.1 C
București
luni, 25 noiembrie 2024 - 8:53
No menu items!

Proprietarii de SUV-uri, nevoiți să obțină un nou permis de conducere categoria B+

spot_img

Milioane de șoferi români ar putea fi nevoiți să obțină un alt tip de permis de conducere pentru a se putea urca la volanul autoturismelor pe care le dețin, potrivit Politico.

Europarlamentarul francez Karima Delli își dorește să introducă un nou permis pentru conducerea SUV-urilor. Aceste autoturisme au fost, în ultima vreme, o țintă a militanților pentru climă din cauza poluării și a celor care militează pentru siguranța rutieră din cauza pericolului pe care îl reprezintă pentru pietoni și bicicliști.

Vehiculele ”nu numai că ocupă mai mult spațiu și sunt mai puțin eficiente din punct de vedere energetic, dar în ceea ce privește siguranța rutieră, ele sunt mai susceptibile de a fi supuse unor coliziuni decât autoturismele ușoare, cu consecințe mult mai grave”, a scris eurodeputatul Verzilor, care conduce lucrările Parlamentului pentru o reformă a normelor Uniunii Europene privind permisele de conducere.

Mai mult decât atât, permisul categoria B necesar în prezent pentru a conduce autoturismele și camionetele” nu este complet adecvat pentru cele mai grele autoturisme”, a mai argumentat eurodeputatul.

Așadar, Karima Delli își dorește un nou permis de conducere categoria B+, care ar urma să se aplice mașinilor și camionetelor care cântăresc mai mult de 1,8 tone. Șoferii ar urma să îl obțină doar după o perioadă de probă de 2 ani cu un permis B normal, și doar de la vârsta de 21 de ani, scrie Politico.

Acest lucru i-ar obliga pe șoferii SUV-urilor grele populare, precum Audi Q7, Volvo XC90 și BMW X5 să obțină un alt tip de permis de conducere.

Delli a adăugat că ar putea exista excepții pentru scopuri profesionale sau speciale, cum ar fi vehiculele de urgență.

Propunerea ei include, de asemenea, un sistem de permis de conducere bazat pe puncte la nivelul UE, care ar urmări infracțiunile rutiere și ar revoca sau suspenda permisele de la un anumit prag. Un astfel de sistem „are potențialul de a reduce numărul de accidente și decese pe drumurile noastre”, a scris parlamentarul.

În acest moment nu există un sistem la nivelul UE care să gestioneze punctele de penalizare și interdicțiile de conducere, deși pachetul Comisiei privind siguranța rutieră din martie a inclus o propunere de interdicție a șoferilor la nivelul UE pentru infracțiuni grave.

D.Constantin