Lucrările de reabilitare a Coridorului IV feroviar, demarate în vara anului 2012, costă circa 1,44 miliarde de euro
Conform calculelor Sursa Zilei, făcute pe baza informațiilor afișate de compania CFR SA, cel mai întârziat contract de reabilitare a căii ferate este cel încheiat pentru tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu, lucrarea câștigată de italienii de la Impressa Pizzarotti. Contractul a fost semnat încă din 2011, dar lucrarea este finalizată în proporție de doar 40%.
Compania CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare, derulează nouă contracte de reabilitarea a căii ferate și modernizare a instalațiilor, între Frontieră – Curtici – Sighișoara și la podurile dunărene, în valoare totală de aproximativ 6,33 miliarde de lei, fără TVA.
Potrivit ultimei situații prezentată de Ministerul Transporturilor, la sfârșitul lunii septembrie, CFR SA şi asocierea Alstom-Alcatel-PAS 97 au semnat contractul pentru execuţia lucrărilor de instalaţii de semnalizare și centralizare electronică, pe sectorul feroviar Sighişoara – Coşlariu – Simeria, proiect în valoare de 498 milioane de lei, fără TVA. Cea mai mare parte a lucrărilor de reabilitarea a căii ferate, între Frontieră – Curtici- Sighișoara ar trebui finalizată în vara anului viitor.
Lucrările de reabilitarea a celor șase tronsoane de cale ferată, între Frontieră-Curtici-Sighișoara, sunt finanțate prin POS – Transport 2007-2013. Pe lângă reabilitarea celor șase tronsoane de cale ferată, CFR SA derulează încă trei proiecte, respectiv execuția lucrărilor de instalații între Simeria și Sighișoara, modernizarea podurilor CF peste Dunăre și un proiect pentru implementarea sistemului de management al traficului feroviar. Există tronsoane de cale ferată unde lucrările sunt întârziate, în medie, cu 12-18 de luni
specialiști din domeniul feroviar
Dacă lucrările de reabilitare a celor șase tronsoane de cale ferată, pe care trenurile ar trebui să circule cu viteza de 160 km/h nu sunt finalizate până în decembrie 2015, CFR SA pierde fondurile nerambursabile.
Riscăm pierderea fondurilor nerambursabile acordate de Comisia Europeană prin POS-T 2007-2013
specialiști din domeniul feroviar
În prezent, oficialii CFR SA au demarat procedurile pentru alte patru licitații pentru reabilitarea tronsoanelor de cale ferată, între Simeria și Arad, în valoare de aproximativ 2 miliarde de euro.
Situația privind stadiul de execuție a contractelor încheiate în urma aplicării procedurilor de achiziție publică:
Dată |
Obiect |
Valoare fără TVA |
Durată (luni) |
Executant |
Stadiu execuție 31.09.2014 % |
30.09.2014 |
Lucrări instalații ERTMS, GSM-R, Simeria-Sighișoara |
498.297.984 |
64 |
Lider ascociere Alstom |
0 |
28.07.2-014 |
Lucrări de reabilitare a podurilor CF peste Dunăre |
122.630.482 |
23 |
Lider asociere Arcada |
0 |
15.02.2012 |
Lucrări de construcții și instalații, Frontieră-Curtici-Arad-km 614 |
1.080.484.729 |
27 |
Lider asociere Alstom |
67 |
12/12/11 |
Lucrări de construcții, Vințu de Jos-Coșlariu |
766.924.828 |
30 |
Impressa Pizzarotti |
42,4 |
05/12/13 |
Lucrări de construcții, Simeria-Vințu de Jos |
1.350.523.773 |
30 |
Lider asociere Swietelsky |
1,9 |
26.04.2012 |
Lucrări de construcții, Micăsasa-Coșlariu |
721.852.150 |
36 |
Lider asociere Aktor |
63,4 |
21.05.2012 |
Lucrări de construcții, Ațel -Micăsasa |
747.497.929 |
36 |
Lider asociere FCC |
45 |
15.02.2012 |
Lucrări de construcții, Ațel -Sighișoara |
872.643.737 |
36 |
Lider asociere FCC |
44 |
15.11.2011 |
Proiect pilot operațional sistem ETCS/ERTNS |
161.946.080 |
60 |
Thales |
92 |
sursa: www.cfr.ro