Benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete, încurajarea modurilor alternative de transport, toate acestea fac parte dintr-un mare proiect de reorganizare a întregii rețele privind transportul public din București-Ilfov. Proiectul are ca termen de finalizare 2030, însă primele semne de îmbunătățire vor fi observate chiar din aceasrtă toamnă, potrivit Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov.
În perioada mai – septembrie, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) va reorganiza rețeaua de transport la nivelul întregii regiuni, în vederea optimizării acesteia. Noul sistem va avea în vedere dezvoltarea durabilă a regiunii până în anul 2030, ținând cont și de proiectele din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București – Ilfov 2016-2030 și dezvoltarea continuă a zonei, se arată într-un comunicat de presă.
Reorganizarea vizează crearea de benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete, încurajarea modurilor alternative de transport și alte măsuri. În acest sens, un exemplu ar fi benzile proprii realizate sau aflate în procesul de avizare și execuție, precum cele de pe Bd. Gh. Magheru, Calea Griviței (în zona Gării de Nord, pe ambele sensuri), pe Calea Dorobanți (între Piața Dorobanți și Șoseaua Ștefan cel Mare) sau Str. Dristorului.
Tot în acest an vor fi puse bazele Proiectului de Tren Metropolitan, în vederea includerii în Programul integrat de transport a acestui mod foarte utilizat la nivel regional în toată Europa, se arată în comunicat.
O altă măsură va fi eficientizarea liniilor urbane și regionale, așa cum a fost cazul liniei urbane 135, care pătrundea foarte mult în Județul Ilfov și a fost reorganizată, prin înființarea unei linii regionale și reorganizarea unor linii urbane și regionale.
„Întrucât în această perioadă ar putea apărea necesitatea unor modificări punctuale pe anumite linii, TPBI așteaptă din partea călătorilor sugestii și informații referitoare la funcționarea liniilor de transport la adresa de e-mail [email protected].
La rândul lor, specialiștii vor urmări atent gradul de încărcare a vehiculelor și, acolo unde va fi cazul, TPBI va interveni punctual și va adapta numărul de vehicule potrivit cererii, capacității de transport a operatorilor, dar și în funcție de bugetul primăriilor din cele 41 de localități membre”, se mai arată în comunicat.