Profesorul de la Colegiul Național „Sfântul Sava”, acuzat că a violat doi elevi minori, a încercat să se sinucidă noaptea trecută în apartamentul în care acesta locuia. Un apropiat al bărbatului este cel care l-a găsit inconștient și a sunat la 112 pentru a cere ajutor. Medicii au reuşit să-l salveze, dar se află acum în comă.
Profesorul de la Colegiul Sfântul Sava a recurs la gestul necugetat in jurul orei 21:30. Conform surselor Observator acesta ar fi incercat să se sinucidă înghiţind o cantitate foarte mare de pastile. Bărbatul a fost găsit inconştient în apartamentul în care locuia de către un apropiat, care a sunat imediat la 112. Din primele informaţii, bărbatul de 51 de ani ar fi înghiţit mai multe pastile, în jur de 100 de pastile, antibiotice şi medicamente pentru tulburări psihice.
Mai multe echipaje de la Ambulanţă şi SMURD s-au deplasat la locuinţa acestuia. Medicii au reuşit să-l stabilizeze şi va fi transportat la spitalul Floreasca.
Sorin Spineanu Dobrotă, profesorul acuzat de viol, a declarat în exclusivitate pentru Observator pe 27 iulie că „Nu-mi explic. Nu-mi explic. Eu sunt pus sub control judiciar, nu aş vrea să încalc niciun fel de… Sunt convins de faptul că, spre binele meu, este ok să vorbesc în faţa instanţei”.
Doi foşti elevi ai liceului „Sfântul Sava” l-au reclamat pe profesorul de economie pentru fapte petrecute în 2021. Prima victimă, potrivit procurorilor, avea 17 ani când a fost violată de profesor într-un apartament din Sectorul 3. Al doilea elev a fost agresat sexual la 16 ani în acelaşi loc, câteva luni mai târziu. Profesorul şi-a folosit autoritatea pentru a-i constrânge pe băieţi şi le-ar fi oferit cadouri, spun anchetatorii.
Profesorul acuzat de viol are o carieră de 28 de ani în învăţământ. Predă economie la Colegiul „Sfântul Sava” şi este şef de serviciu la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, instituţia care stabileşte subiectele la Bacalaureat. A fost şi membru al Asociaţiei Române de Sociologie.
Profesorul a publicat mai multe cărţi de sociologie, inclusiv una despre percepţiile asupra homosexualităţii de-a lungul istoriei. Într-un pasaj aminteşte că, în Antichitate, relaţiile dintre băieţi şi adulţi aveau un rol pedagogic: „Pentru băieți, relația se stabilea în mod necesar cu un adult, iar actul sexual avea o funcție pedagogică”.
Elevii l-au deschis drept o persoană a cărui familiaritate mergea uneori prea departe. Ar fi făcut şi meditaţii cu elevii din liceu, deşi acest lucru este interzis. „Mi s-a părut o fire deschisă, dar nu exagerat. A fost prietenos”, povesteşte o elevă.
D.Constantin