Vânzările de vin Domeniile Ostrov au crescut, în preajma sărbătorilor Pascale, cu 20% față de perioada similară a anului trecut și cu 30% față de o lună normală. Potrivit producătorului, vinurile albe au rămas în topul preferințelor românilor.
”În general, sărbătorile vin cu o creștere a vânzărilor spre deosebire de restul anului. Fie că vorbim de Paște sau Crăciun, vinul este licoarea care nu lipsește de pe masa românilor. Anul acesta ne-am pregătit pentru sărbătorile Pascale cu vinuri pentru toate gusturile și toate buzunarele ceea ce s-a resimțit și în creșterea vânzărilor”, a declarat Oana Belu, acționar Domeniile Ostrov.
Sectorul de retail reprezintă 90% din totalul vânzărilor Domeniile Ostrov în această perioadă. Vinurile albe au rămas în topul preferințelor românilor. Cele mai vândute game dintre acestea, au fost cele din gama Domeniile Ostrov cu soiurile Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Chardonnay, Cabernet Sauvignon.
În ceea ce privește vinurile roșii cea mai mare cerere a fost pentru gama Domeniile Ostrov cu soiurile Cabernet Sauvignon și Merlot, urmată de gama Păcuiul lui Soare și Cetatea Durostorum, toate vinificate în Cramele Ostrov.
”Ponderea mare a sectorului de retail în totalul vânzărilor nu este o surpriză, în condițiile în care Paștele este o sărbătoare petrecută acasă, în familie, și foarte puțini sunt cei care merg în restaurante. Chiar dacă vinurile albe rămân preferatele consumatorilor, observăm că vinurile roșii au câștigat teren în ultimii ani. În ceea ce ne privește pe noi, anul acesta de Paște, spre deosebire de perioada similară a anului trecut, am înregistrat o creștere cu 10 procente a cererii pentru vinurile roșii. Acum ne pregătim pentru 1 mai, când așteptăm un nou vârf în vânzări, chiar dacă nivelul consumului de vin din perioada acestei sărbători este mult sub cel din perioada Paștelui”, a precizat Oana Belu.
Producătorii de vin au anunțat la mijlocul lunii aprilie că se aşteaptă la o majorare a vânzărilor în perioada Paştelui comparativ cu sărbătorile de anul trecut, cele mai optimiste estimări mergând până la o apreciere de 15%, susţinute de vinurile roşii care au început să câştige teren în ultima perioadă.
„Perioada Paştelui reprezintă un vârf de sezon pentru orice producător de vin, alături de Crăciun şi sărbătorile de iarnă. Chiar dacă impactul acestei perioade este uşor mai redus decât cel al lunii decembrie, ne aşteptăm ca vânzările să crească cu aproximativ 10-15% comparativ cu acelaşi interval al anului trecut. (…)”, spunea Dan Muntean, director general al Halewood România.
Potrivit acestuia, vânzările de vin, în special vinul roşu şi spumant, cresc în perioada sărbătorilor pascale în medie cu 35-40% comparativ cu o lună normală.
Cosmina Croitoru