Industria modei se află sub presiunea constantă a lărgirii spectrului idealului de frumuseţe.
Campaniile de publicitate au provocat standardele de frumuseţe, lanţurile de magazine au expus manechine cu forme voluptoase, iar legile protejează minorii care defilează pe marile podiumuri.
„Persoanele cu dizabilităţi sunt persoane cu un potenţial neexploatat în ceea ce priveste piaţa modei. Citim reviste, facem cumpărături în magazine, dar nimic nu este creat pentru noi” a spusDanielle Sheypuk, Miss Scaun cu Rotile 2012.
Însă, unul dintre creatorii de modă ai Săptămânii Modei de la New York, care se încheie astăzi, se pare că a înţeles mesajul dat de Danielle Sheypuk, în urmă cu doi ani – Carrie Hammer. Designerul a declarat: „Rochiile pe care le creez vreau să fie pentru toate femeile. Nu fac rochii pentru ca femeile să se chinuie să intre în ele.”
Aşa că Hammer şi-a prezentat colecţia având-o ca unul din manechine pe Danielle Sheypuk, care, de la vârsta de 2 ani stă într-un scaun cu rotile. Sheypuk a văzut această colaborare ca un îndemn către persoanele cu dizabilităţi, să îi urmeze exemplul, să ştie că pot face ce vor şi să nu le pese că se află într-un scaun cu rotile.
Sheypuk mai are şi alte proiecte de acest gen: este implicată în Proiectul RawBeauty – fotografi renumiţi care imortalizează persoane cu dizabilităţi în ipostaze provocatoare. Proiectul ca fi expus într-o galerie din Manhattan, în primăvară.
Şi alţi creatori de modă încearcă să atragă persoane cărora le place să fie în tendinţe, dar se simt excluşi: DKNY a folosit „persoane simple”, alături de manechinele de top pe podiumul de prezentare, în campania „Suntem împreună”, iar, în septembrie 2013, producătorul de bere Guinness a folosit un grup de bărbaţi în scaune cu rotile într-una dintre reclamele sale.
G.T.