Sistemul de informare a bucureștenilor, infochioșcurile cu ecrane touchscreen, a fost montat degeaba pe străzile Capitalei. De ani de zile, ba se strică, ba nu funcționează, deși s-au plătit sute de mii de euro pentru achiziționarea lor și alte sute de mii de euro pentru întreținerea lor.
Infochioșcurile plătite, dar nefolosite
Primăria Capitalei anunța, în urmă cu câțiva ani, că orașul aglomerat de turiști are nevoie de puncte de informare. Dar și bucureștenii aveau nevoie de informații despre legislație, taxe sau programe culturale. Primăria lui Sorin Oprescu a cheltuit banii necesari pentru investiție, însă degeaba. Niciun infochioșc nu funcționează.
Contractul a fost încheiat în 2010, între Municipalitate și firma UTI, pentru o sută de infochioșcuri, costurile acestora fiind evaluate la aproape 600.000 de euro. Până în prezent, abia au fost montate 33 de asemenea aparate. În primii doi ani au funcționat câteva dintre ele, iar din 2012, toate au ecranele închise. Cu toate acestea, din bani de la buget, s-au achitat aproape 400.000 de euro.
Edilul șef face haz de necaz pe banii bucureștenilor și îi numește pe administratorii punctelor de informare „niște triști”. Oprescu recunoaște că se încearcă rebranșarea infochioșcurilor la curentul electric, măcar pentru a vedea câte dintre ele mai funcționează.
I-am rugat pe triştii ăia să pună un alt program, normal, pentru că au pus un program pentru clasa a VI-a. Gata! S-a terminat! Să pună un program cum trebuie pe el. Eu le-am spus să facă un program cu animaţie. Au zis „Da, da! Aşa facem, domnu’ Oprescu!”. Au mers două zile şi s-au stricat
Sorin Oprescu
primarul Capitalei
Cert este că, până în prezent, alte aproape 200.000 de euro au fost cheltuite pentru mentenanța infochioșcurilor.
100.00 de euro, îngropați în Pasajul de la Universitate
În 2010, primarul general, Sorin Oprescu, a anunțat cu mare fast implementarea unui sistem de informare în Pasajul Universității. Cei care treceau pe acolo ar fi trebuit să aibă acces permanent la ecrane touchscreen, sistem interactiv de informare, informaţii pe podea, proiecţii cu informaţii turistice și acces la internet. Numai că mare parte din timpul scurs de atunci, nici acest sistem nu a funcționat. Și pentru că nu sunt funcționale, ecranele au fost „înfrumusețate” de graffiti, iar sistemul, care a costat aproximativ 100.000 de euro, a fost lăsat de izbeliște. De proiecții pe podea sau informații turistice nici măcar n-a mai fost vorba să fie implementate.
- 24.619 lei (fără TVA) este preţul de achiziţie al unui infochioşc, format din componente hardware, software, sistem de supraveghere şi mobilier urban
- 33 de infochioşcuri sunt debranșate de la curent electric
- 1.728.235,09 lei a cheltuit Primăria pentru instalarea lor
Alexandru Maghiar