În primele trei luni ale acestui an, Poşta Română a câştigat 70% din procedurile de achiziţie publică pentru servicii poştale, valoarea estimată a contractelor încheiate depăşind 11 milioane de lei (2,5 milioane de euro), potrivit unui comunicat al companiei.
Cel mai important contract câştigat prin această procedură, în perioada de referinţă, este cel încheiat cu Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti, în valoare de 7,92 milioane de lei (1,7 milioane de euro). Poşta Română va presta, pentru această autoritate contractantă, servicii de corespondenţă internă din categoria standard, recomandată, şi corespondenţă internă cu AR (confirmare de primire).
”În contextul unei pieţe concurenţiale foarte puternice şi al unor proceduri de licitaţie din ce în ce mai complexe pe segmentul serviciilor poştale, Poşta Română s-a înscris pe un trend ascendent din perspectiva contractelor câştigate. Cerinţele tehnice impun standarde tot mai ridicate privind distribuţia de corespondenţă, iar structura operaţională a companiei răspunde eficient acestor cerinţe. În plus, strategia de investiţii a Poştei Române va securiza, în următorii ani, cota de piaţă a companiei pe acest segment. În acest moment, operatorul naţional de servicii poştale este partener de contract cu toate Direcţiile Regionale ale Finanţelor Publice din România”, a declarat Irina Purcaru, directorul Direcţiei Operaţiuni şi Relaţii Comerciale.
Operatorul naţional de servicii poştale a câştigat, în intervalul ianuarie-martie 2016, 28 de licitaţii dintr-un total de 40 de proceduri lansate de autorităţile contractante. În anul 2015, Poşta Română a câştigat, în total, 63 de proceduri din cele 89 atribuite, ceea ce reprezintă o pondere de 70% din procedurile de achiziţie, pentru servicii poştale, comunicate de către autorităţile contractante.
Cel mai important contract câştigat, în 2015, în cadrul unei proceduri de achiziţie publică, a fost cel încheiat cu Ministerul Justiţiei, în valoare de peste 30 de milioane de lei (6,8 milioane de euro).
Poşta Română este o companie naţională care funcționează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează.
Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.
T.S.