Premierul Victor Ponta i-a cerut noului ministru al transporturilor, Ramona Mănescu, pe care l-a instalat, miercuri, să îl cheme, luni, pe câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă, compania Grup Feroviar Român, reprezentată de Gruia Stoica, şi să semneze contractul de vânzare. Șeful Guvernului a ținut să precizeze că, în cazul în care acesta „nu dă banii”, va trebui numit un manager privat, iar licitaţia, reluată.
În aceste condiții, termenele vor fi mult mai extinse şi mai rezonabile decât la prima licitaţie, derulată în condiţiile negociate cu Fondul Monetar Internaţional, a spus Ponta, care a predat mandatul de interimar noului ministru Ramona Mănescu.
Până la urmă totul a depins de pixul domnului preşedinte Băsescu, care trebuia să numească un ministru. Întâi am auzit că sunt probleme grave cu investitorul, ne-am dus la CSAT şi am aflat că fost o gogoaşă. N-a zis nimica nici preşedintele, nici serviciile, că are probleme grave. După aia am aflat de la consultantul financiar al domnului Gruia Stoica, şi anume de la domnul Băsescu, că nu are bani. Toate prostiile din lume. Deci, de ce nu l-am semnat? Că domnul preşedinte a avut jocuri politice de vară
Victor Ponta
prim-ministru
În anunțul pentru privatizarea CFR Marfă și Hotărârea de Guvern privind aprobarea condițiilor principale ale contractului de vânzare-cumpărare a operatorului național de transport feroviar de marfă nu este precizat un termen la care ar urma să fie semnate documentele. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, contractul ar trebuie semnat în cursul acestei săptămâni.
Hotărârea de Guvern 526 din 24 iulie 2013 privind aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare a CFR Marfă, publicată în Monitorul Oficial, în 14 august, prevede că termenul de finalizare al tranzacției este de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentului act normativ. „Săptămâna viitoare, cel mai târziu, oficialii Ministerului Transporturilor vor invita oficialii GFR să semneze contractul de vânzare-cumpărare privind 51% din capitalul societății CFR Marfă”, ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor, cumpărătorul pachetului majoritar de acțiuni şi un agent escrow vor încheia, în termen de 30 de zile de la data semnării contractului de vânzare de acţiuni, un contract escrow care va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni având ca obiect, în principal, plata de către GFR a aproximativ 90 milioane de lei reprezentând 10% din preţul de cumpărare, în termen de două zile lucrătoare de la încheierea contractului de escrow
Andrei Tudor