3.9 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 1:43
No menu items!

Podurile șubrede pe care trece linia ferată București-Constanța ar putea fi închise

spot_img

Pod Saligny

După nici trei luni de la începerea licitației pentru reabilitarea podurilor feroviare care leagă Bucureștiul de Constanța, compania CFR SA anulează procedura de atribuire a contractului de peste 35 milioane de euro din cauza neclarităților din caietul de sarcini.

Chiar dacă s-a cheltuit aproape o jumătate de miliard de euro pentru reabilitarea liniei de cale ferată București-Constanța, unde trenurile pot circula cu o viteză de 160 km pe oră, în prezent, garniturile traversează podurile dunărene cu o viteză de aproximativ 20 km/h. Pentru reabilitarea podurilor feroviare care traversează Dunărea și Brațul Borcea, Ministerul Transporturilor a reușit să obțină finanțare europeană nerambursabilă în valoare de aproximativ 30 milioane de euro.

La sfârșitul lunii iulie, compania CFR SA lansa anunţul de participare pentru licitația privind reabilitarea podurilor de cale peste Dunăre, linia de cale ferată București – Constanța, contract estimat la aproximativ 155 milioane de lei. După două decizii prin care s-a decalat termenul de depunere și de deschidere al ofertelor din 28 septembrie până la data de 17 octombrie, comisia de licitație din cadrul CFR SA a anunțat, în 10 octombrie, anularea procedurilor de licitație pentru reabilitarea celor două poduri feroviare care fac legătura între București și Constanța.

Oficialii firmelor care au participat la licitație ne-au declarat că specialiștii din compania CFR SA au retras caietul de sarcini din cauza mai multor neclarități. Aproximativ 10 firme și asocieri au cumpărat caietul de sarcini și au cerut clarificări. În caietul de sarcini s-au strecurat anumite greșeli, oficialii CFR SA au decis retragerea caietului de sarcini și refacerea hârtiilor”, ne-a explicat oficialul unei firme care a participat la licitație. Potrivit acestuia, cele două poduri dunărene necesită reparații atât la infrastructură, cât și la suprastructura acestuia „Sunt necesare lucrări generale de reparații la podurile care traversează Dunărea și Brațul Borcea. În caietul de sarcini trebuie incluse și lucrările de reparații la infrastructura viaductelor de acces, a suprafețelor de beton, completarea terasamentului de la capetele viaductelor și consolidarea tablierilor”, ne-a mai explicat oficialul firmei care a participat la licitația anulată de CFR SA.

Alexandru Maghiar