Teoretic, autoritățile au prevăzut pentru programările la vaccinare, în etapa a 2-a, o platformă online, call center cu numere diferite pentru fiecare județ, precum și posibilitatea de a fi înscris de medicul de familie. Practic însă, nimic nu funcționează.
Platforma online de programare pentru etapa a doua a campaniei de vaccinare împotriva COVID-19, vaccinare-covid.gov.ro s-a blocat imediat după momentul la care trebuia să înceapă etapa a doua a campaniei, anunțată pentru 15 ianuarie la ora 15.00. După o oră de blocaj, pe platformă a fost postat un anunț în care se explică faptul că se încarcă datele în aplicația de programare pentru etapa a II-a de vaccinare.
Nici numărul unic de telefon la care ar trebui să se poată face programări – 021.414.44.25 – nu funcționează în acest moment, în condițiile în care astăzi ar fi trebuit să se dea, oficial, startul înscrierilor pentru persoanele vulnerabile dep peste 65 de ani, care nu au acces la internet. Nici la numerele alocate pentru fiecare județ nu se formează apelul.
După ce în prima etapă a campaniei s-au putut vaccina doar cadrele medicale, în etapa a doua au dreptul să se programeze la vaccinare persoanele cu vârsta peste 65 de ani, bolnavii cronici și angajații din „domenii cheie”.
Platforma de vaccinare este dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, pentru Guvernul României.
Biroul de Presă al STS a comunicat că platforma nu s-a blocat din cauza numărului de accesări multiple, fiind în procedură de actualizare.
„Având în vedere că trecerea de la prima etapa s-a realizat începând cu orele 15:00, în acest moment se realizează transferul tuturor serviciilor de pe platforma disponibilă pentru etapa 1 pe varianta actualizată pentru etapa 2. Specialiștii STS desfășoară activitățile tehnice necesare pentru asigurarea funcționării în condiții de siguranță a platformei de programare la vaccinare.”