1.3 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 23:03
No menu items!

Planurile Primăriei Capitalei pentru centrul Bucureştiului

spot_img

Noi parcări subterane, taxă de acces pentru automobilele personale şi trasee unice pentru RATB – sunt doar câteva dintre intenţiile Primăriei Generale pentru sistematizarea zonei centrale a Capitalei.

Parcarea subterană de la Universitate reprezintă doar o primă fază a proiectului prin care Primăria Capitalei vrea să diminueze traficul auto din zona centrală.

Sorin Oprescu a stabilit ca Primăria Generală să introducă unei taxe de acces pentru automobilele personale, în Centru. Această taxă nu va fi aplicată însă înainte de inaugurarea unor alte parcări subterane în zona Splaiului Imdependenţei. “Este adevărat că dorim o reducere a numărului de maşini din Centru. Despre taxă… să sperăm că bucureştenii o să aibă bani să plătească taxa. La cum e acum, de unde să le mai ceri taxă? Străzile din spate (n.r. din spatele parcării subterane nou inagurate, pe Centrul Istoric) vor deveni o zonă pietonală”, a declarat Sorin Opescu pentru Sursa zilei.

Primăria Capitalei mai doreşte reînfiinţarea benzilor unice pentru mijloacele de transport RATB ce trec prin Centru (de exemplu, pe Bulevardul Regina Elisabeta). Municipalitatea a mai avut o tentativă de a separa traseele mijlocelor de transport în comun de restul traficului, dar proiectul a eşuat.

Legat de faptul că arhitecţii care au desenat noua parcare au adresat o scrisoare deschisă prin care îşi arătau nemulţumirea că proiectul nu a fost respectat, primarul general spune că “s-a respectat arhitectura pieţei din anii ‘30”.

Parcarea subterană de la Universitate a fost joi inaugurată, acesta fiind primul obiectiv de acest fel construit în Bucureşti în parteneriat public-privat, având o capacitate de 425 de locuri pentru autoturisme şi 21 pentru motociclete.

Intrarea în parcare se va face prin străzile Academiei şi Toma Caragiu, iar ieşirea pe la Muzeul de Istorie al Municipiului Bucureşti, pe bd. I.C. Brătianu. “Avem parcare la Universitate. Nu întotdeauna lucrurile merg cum ar trebui să meargă, dar iată că este gata şi or să urmeze zeci de alte parcări. Să fie clar pentru toată lumea că intrăm într-o ordine normală prin construirea parcărilor subterane. În acest fel străzile rămân libere, trotuarele de asemenea şi cu spaţii pedestriene corespunzătoare. Adică exact ceea ce ne-am propus am spus şi am făcut”, a declarat, la inaugurare, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Acesta a avertizat, pe de altă parte, că maşinile parcate neregulamentar vor fi ridicate.

Tarife la parcare

Tariful pe oră în această parcare va fi de 2,5 lei, maximum zilnic – 25 de lei, cu menţiunea că, în primele două săptămâni de la inaugurare, parcarea va fi gratuită, iar în luna următoare perioadei de promoţie primele două ore, de asemenea, vor fi gratuite.

În cazul abonamentelor, costul pe o lună pentru un autoturism este de 499 lei, iar pentru motociclete 199 lei. De asemenea, mai există posibilitatea încheierii unor abonamente pe 10 ore/zi urmând ca pe lună să se plătească 349 lei, iar cei care doresc să-şi parcheze maşina noaptea timp de 10 ore pot plăti 149 de lei pentru un abonament.

Sorin Oprescu a mai precizat că în Centrul Istoric urmează să fie construită o a doua parcare în partea de sud spre Cheiul Dâmboviţei, pe str. Nicolae Tonitza.

Vor începe, de asemenea, lucrările la parcarea subterană de pe str. Edgar Quinet care va avea o capacitate de 320 de locuri şi care va fi legată de cea de la Intercontinental, urmând ca şi aceasta să fie administrată de societatea belgiană Interparking.

Primarul Capitalei a spus că îşi propune,  în următoarea perioadă, să fluidizeze circulaţia în zona Splaiul Independenţei unde, în fiecare sfârşit de săptămână, se înregistrează blocaje în trafic.

Toate rampele sunt prevăzute cu sistem de dejivrare automată. Există, de asemenea, patru automate de plată monitorizate care permit plata cash sau cu carduri bancare. Parcarea este dispusă pe trei niveluri şi este dotată cu tehnologie de ultimă oră, precum detecţia locurilor ocupate, sistem de citire automată a plăcuţelor de înmatriculare, sistem de automate de plată, de detecţie a emisiilor de carbon, a incendiilor, locuri de parcare pentru vehicule electrice şi pentru persoane cu dizabilităţi. Parcarea mai este prevăzută cu două ascensoare, sistem de evacuare rapidă a noxelor şi a fumului

Costuri

Costul lucrării se ridică la 10 milioane de euro suportaţi integral de către constructor. Parcarea a fost concesionată pentru 39 de ani de către societatea Interparking. Cât priveşte piaţeta de la Universitate aceasta a fost amenajată, potrivit primarului general, prin respectarea planului arhitectural din perioada interbelică. Astfel, au fost plantaţi mesteceni şi stejari, iar la amenajarea acesteia s-au utilizat betonul alb şi piatră cubică, urmând ca, în aproximativ două luni, să fie creat şi un spaţiu expoziţional în aer liber. În piaţetă urmează să fie amenajată o cafenea. (Ionuţ Dascălu)