-0.1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 3:15
No menu items!

Plângere penală pentru Liviu Dragnea, la Parchetul General, în cazul Legii antidefăimare

spot_img

Romanian Community Coalition (RCC), cea mai largă organizaţie a românilor din SUA, a înaintat, pe data de 15 februarie 2016, o plângere penală Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie împotriva președintelui PSD, Liviu Dragnea, fals intelectual şi uz de fals comise în cazul iniţierii controversatei legi a defăimării.

Plângerea penală a fost motivată de faptul că deputatul Liviu Dragnea, singurul iniţiator al proiectului de lege în cauză, şi-a justificat propunerea legislativă invocând documente şi instituţii europene care nu există. Legea 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative stipulează în mai multe articole că orice propunere legislativă trebuie să fie în armonie cu reglementările în materie la nivel european, „cu tratatele internaţionale la care România este parte, precum şi cu jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului”.

Pentru a justifica aceasta cerinţă, deputatul Liviu Dragnea a afirmat în expunerea de motive că „propunerea legislativă vine în completarea legislaţiei comunitare în materie, fiind inspirată de «Convenţia Cadru Europeană pentru Promovarea Toleranţei şi Combaterea Intolerantei», propusă ca model pentru toate statele membre ale Uniunii Europene, de către Consiliul European al Toleranţei şi Reconcilierii”.

De asemenea, deputatul Liviu Dragnea a mai menţionat în expunerea de motive ca acest „Consiliul European al Toleranţei şi Reconcilierii” este una dintre instituţiile, alături de Ministerul Educaţiei şi CNCD, ce „urmează să implementeze prevederile prezenţei propuneri legislative”, ca şi cum acesta ar fi parte a puterii executive la nivel european.

O simplă căutare pe internet (http://ectr.eu/about-us) arată că acel „Consiliu European al Toleranţei şi Reconcilierii” nu este o entitate a Uniunii Europene, iar „Convenţia Cadru Europeană pentru Promovarea Toleranţei şi Combaterea Intolerantei” nu este un act emis de o instituţie europeană. Faptul că acest „Consiliu European al Toleranţei” nu este o instituţie europeană a fost confirmat şi de Comisia Europeană, raspunzând interpelărilor mai multor europarlamentari, arată RCC. „Consiliul European al Toleranţei şi Reconcilierii nu este o entitate a Uniunii Europene, iar Comisia nu furnizează nici o finanţare pentru el. Convenţia Cadru Europeană pentru Promovarea Toleranţei şi Combaterea Intolerantei nu este un document nici al Comisiei Europene, şi nici al Uniunii Europene”, a răspuns Comisia Europeană europarlamentarului Andreas Mölzer, pe data de 24 februarie 2014. 

Ca atare, se arătă în plângere, Liviu Dragnea „a susţinut lucruri neadevărate, cu scopul vădit că legea respectivă să fie aprobată de cele două camere ale Parlamentului, argumentând că se impune adoptarea proiectului sau întrucât este în concordanţă cu susţinerile unor instituţii oficiale ale Uniunii Europene, cum ar fi «Consiliul European al Toleranţei şi Reconcilierii», dar şi cu acte oficiale emise de aceste instituţii şi ratificate de România, cum ar fi «Convenţia Cadru Europeană pentru Promovarea Toleranţei şi Combaterea Intolerantei»”. „Atare susţineri, contrare adevărului, făcute cu scopul inducerii în eroare a membrilor Parlamentului României, dar şi a opiniei publice, de către un funcţionar public într-un act oficial, reprezintă element constitutiv al infracţiunii de fals intelectual prevăzută de art. 321 Cod Penal”, se mai afirmă în plângere.

Domnul Liviu Dragnea, parlamentar fiind, este funcţionar public în înţelesul art. 175 alin. 1 Cod Penal. Acesta, în calitate de parlamentar, poate avea iniţiative legislative conform art. 74 din Constituţie, prin urmare este un funcţionar public în exercitarea atribuţiilor sale atunci când are iniţiative legislative. „Expunerea de motive”, inclusă în procedura unei propuneri legislative, este un act oficial emis de un funcţionar public în exercitarea funcţiei sale. Susţinerile domnului Liviu Dragnea din „expunerea de motive”, însă, sunt necorespunzătoare adevărului, Consiliu în cauză nefiind un for european, iar acea Convenţie neavând un caracter oficial european. „În concluzie, există indicii că domnul Liviu Dragnea se face vinovat de comiterea infracţiunii de fals intelectual, toate condiţiile stipulate de art. 321 Cod Penal fiind îndeplinite în acest caz”, se afirmă în plângere. De asemenea, fapta de a folosi înscrisul astfel falsificat, cu scopul tranformarii lui în lege, întruneşte elementele constitutive ale infracţiunii de uz de fals, prevăzută de art. 323 Cod Penal.

Fapta penală comisă de domnul Liviu Dragnea este cu atât mai gravă cu cât priveşte inducerea în eroare a unei instituţii fundamentale a statului de drept, Parlamentul, în ceea ce priveşte activitatea exclusivă şi esenţială a acesteia, care este legiferarea. După cum se poate vedea, acesta deja a indus în eroare Senatul României, acesta votând în favoarea respectivului proiect de lege, deşi acesta nu are nici o justificare în legislaţia europeană

Plângerea penală

Emanuel Stan