Piloţii Ministerului Afacerilor Interne (MAI) au efectuat peste 4.000 de ore de zbor în misiuni SMURD, salvând peste 2.200 de persoane care aveau nevoie asistenţă medicală de urgenţă, în cursul anului 2013, potrivit Inspectoratului General de Aviaţie al MAI.
Secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, a participat, luni, la ședința de evaluare a activității desfășurate de către Inspectoratul General de Aviație în anul 2013, unde i-a felicitat pe piloții MAI pentru realizarea unor misiuni cu grad ridicat de complexitate și pericol.
De asemenea, Arafat a evidențiat contribuția piloților la salvarea persoanelor care aveau nevoie de îngrijiri medicale și a subliniat necesitatea aprofundării pregătirii continue a personalului.
Anul 2013 a fost unul benefic din punct de vedere profesional, dar ne dorim mai mult şi mă refer în special la componenta de pregătire de specialitate a piloţilor, aspect esenţial în desfăşurarea cu succes a misiunilor de salvare – evacuare. Avem în derulare un program comun de pregătire cu omologii nostri din Elveţia, consideraţi la ora actuală numărul unu în efectuarea zborurilor în condiţii dificile, program ce va avea un impact deosebit pe nivelul de siguranţă şi realizare a misiunilor de salvare montană din ţara noastră.
Raed Arafat
secretar de stat în MAI
Totodată, Raed Arafat a subliniat necesitatea „cristalizării unei viziuni clare şi pragmatice asupra creşterii capacităţii operative, pe termen lung, pană în anul 2020, vizând atât palierul medical, cât şi cel care vine în sprijinul structurilor operative din Ministerul Afacerilor Interne”.
Oficialul MAI a apreciat implicarea Inspectoratului General de Aviație al MAI în dezvoltarea cooperării cu structurile de aviaţie similare existente la nivel european, în ceea ce priveşte pregătirea personalului navigant, dar şi prin participarea aeronavelor ministerului în cadrul operaţiunilor comune.
Potrivit MAI, în 2013, principalele misiuni de zbor ale Inspectoratului General de Aviaţie al MAI au vizat salvarea de vieţi omeneşti, acordarea de suport aerian structurilor de ordine publică, implicarea în stingerea incendiilor, precum şi derularea unor misiuni de căutare-salvare, survol, transport, supraveghere a frontierelor şi a traficului rutier.
În cadrul misiunilor de tip SMURD, piloții I.G.Av. au zburat 3.922 ore cu elicopterele de tip EC – 135 și 140 ore cu avionul medical de tip PIPER PA-42 Cheyenne III.
În anul 2013, în Planul cadru de alocare a resursei de zbor au fost prevăzute 8.200 ore de zbor, repartizate astfel: 4.998 ore pentru misiuni SMURD, 1.000 ore pentru misiuni în sprijinul altor instituții MAI., 500 ore pentru alte misiuni și 1.702 ore pentru zbor de instruire.
Dintre cele 8.200 ore de zbor planificate pentru anul 2013, au fost executate peste 5.700 ore:
- Peste 4.000 ore zbor în misiuni SMURD;
- Peste 550 ore zbor în misiuni în sprijinul instituţiilor/structurilor MAI;
- 344 ore zbor alte misiuni;
- 827 ore zbor instrucție.
Un număr de 21 de cadre militare ale I.G.Av. au participat în anul 2013 la diverse forme de pregătire (cursuri, grupuri de lucru) organizate sub egida FRONTEX în Italia, Germania, Polonia, Grecia, dintre care amintim cursuri de supraviețuire în diverse condiții, cursuri pentru operațiuni terestre, maritime și montane.
De asemenea, personalul navigant din Ministerul Afacerilor Interne a participat la o serie de cursuri pentru dobândirea unor calificări noi cum ar fi instructor de zbor, pilot comandant, copilot pentru diferite condiții de zbor, precum și alte specializări.
Potrivit Strategiei dezvoltării aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne 2010 – 2020 şi a Strategiei de dezvoltare aeromedicală SMURD pe termen mediu şi lung în România până în anul 2020, Detaşamentul Aeromedical va avea în componenţă opt puncte de operare aeromedicală, repartizate astfel încât să asigure acoperirea teritoriului naţional din punct de vedere medical şi operaţional.
Tradiţia Aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne datează de 66 de ani, odată cu înfiinţarea în anul 1947 a Flotilei Aerotransport a Ministerului Afacerilor Interne, cu sediul iniţial pe Aerodromul Dudeşti-Cioplea.
Prin reorganizarea Unităţii Speciale de Aviaţie din Bucureşti, în anul 2008, a fost infiinţat Inspectoratul General de Aviaţie al MAI, o structură militară de aviaţie ce realizează managementul integrat al misiunilor de zbor operaţionale şi umanitare în sprijinul comunităţii.
În dotarea actuală a Inspectoratului General de Aviaţie al MAI se află elicoptere modernizate de tip IAR-316B, MI-8, MI-17, elicoptere de ultimă generaţie de tip EC-135, precum şi un avion uşor de tip Piper Cheyenne III, dotat cu echipament medical.
D.M.