Piloții TAROM și însoțitorii de bord vor să intre în grevă pentru că managerul Christian Heinzmann refuză semnarea noului contract colectiv de muncă
Negocieri dure, timp de aproape o săptămână, la TAROM, între managerul Christian Heinzmann și liderii de sindicat privind noul contract colectiv de muncă.
Miza este promisiunea, din ultima perioadă, a conducerii companiei TAROM privind încheierea noului contract colectiv de muncă care prevede o majorarea salarială de aproximativ 10%. Surse din rândul sindicaliștilor TAROM care au luat parte la negocieri ne-au declarat că joi, 4 septembrie, a expirat contractul colectiv de muncă.
La începutul lunii iulie s-a semnat un act adițional la contractul colectiv de muncă valabil numai două luni. Timp de o săptămână am încercat să negociem cu Christian Heinzmann și alți directori din TAROM noul contract colectiv de muncă. Conducerea TAROM a promis o majorare salarială de aproximativ 10%, dar nu s-au ținut de promisiune. Christian Heinzmann a fost la un pas să fie linșat de liderii de sindicat. Am cerut demisia conducerii TAROM, iar managerul Christian Heinzmann, care încasează lunar 10.000 de euro ne-a spus că este dispus să plece pentru că oricum TAROM este în declin
Sindicaliști TAROM
Totodată, sindicaliștii ne-au precizat, vineri, că, în timpul ultimei runde de negocieri, piloții, însoțitorii de bord și direcția financiară au refuzat semnarea contractului colectiv de muncă. „Suntem pe cale să semnăm noul contract colectiv de muncă, piloții au refuzat pentru că managementul TAROM nu a acceptat nicio majorare salarială. Piloții și însoțitorii de bord pierd bani odată cu expirarea contractului colectiv de muncă. Prin expirarea contractului colectiv de muncă toate drepturile sunt limitate. Angajații de rând din TAROM nu pierd foarte mult, piloții și însoțitorii ar putea câștiga cu 30% mai puțin prin anularea anumitor drepturi salariale odată cu expirarea CCM”, ne-au mai explicat sindicaliștii TAROM.
Ștefan Etveș