-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 4:12
No menu items!

Pierderi uriașe raportate de către o companie aeriană low-cost care operează în România. Se previzionează scumpiri ale biletelor

spot_img

Operatorul aerian irlandez Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, opera 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova. Aceasta a raportat pierderi nete de 96 milioane de euro în trimestrul patru din 2021. Compania declară că reducerea capacităţilor de către operatorii rivali, ar putea duce la majorarea preţurilor în sezonul de vară.

Pierderile sunt în linie cu estimările analiştilor, de 101 milioane de euro. În trimestrul patru din 2020, Ryanair a raportat pierderi de 306 milioane de euro, după ce în ultimele trei luni din 2019 a înregistrat un profit de 88 milioane de euro.

Compania cu sediul la Dublin a reiterat că se aşteaptă la pierderi cuprinse între 250 şi 450 milioane de euro în anul financiar care se va încheia la 31 martie 2022, un nivel mai redus faţă de pierderile de 815 milioane de euro în anul precedent.

De asemenea, Ryanair se aşteaptă să transporte aproape 100 milioane de pasageri în anul financiar care se va încheia la 31 martie 2022.

Deşi a existat „o redresare solidă” a rezervărilor în ultimele săptămâni, şi temerile privind varianta Omicron au început să se atenueze, perspectivele rămân extrem de nesigure, a avertizat directorul general Michael O’Leary.

Rivalele easyJet şi Wizz se aşteaptă la o cerere solidă în sezonul de vară, dar Wizz a avertizat că profitabilitatea a putea fi afectată de capacitatea în exces, în următoarele luni.

Directorul financiar al Ryanair, Neil Sorahan, a explicat că reducerea capacităţilor de către companiile rivale, comparativ cu nivelul de dinaintea pandemiei, „va pune presiune pe creşterea preţurilor”.

El a adăugat că Ryanair nu are nevoie să reducă preţurile biletelor pentru a stimula cererea.

Veniturile Ryanair au urcat în trimestrul patru din 2021 cu 331%, la 1,47 miliarde de euro, faţă de 0,34 miliarde de euro în perioada similară din 2020.

Majorarea vine în urma redresării traficului, compania a transportat 31,1 milioane de pasageri, faţă de 8,1 milioane de pasageri anul precedent.