Valoarea pieței de birotică și papetărie din România va continua să se contracte în acest an, pe fondul contextului economic instabil, la un nivel de 180-200 milioane de euro, față de 200-220 milioane de euro, cât a fost estimată anul trecut, potrivit unei analize transmise de compania de distribuție Austral.
”Odată cu adâncirea crizei economice, piaţa a intrat pe o pantă descendentă şi aceasta va fi şi tendinţa anului 2013”, a afirmat Emil Deliu, director general al companiei.
Pe fondul reducerii bugetelor, clienții se îndreaptă cu precădere către produse de bază, iar presiunea pe preţ este accentuată.
Compania Austral a raportat o creştere de 4% a cifrei de afaceri în 2012, până la 9,5 milioane euro, iar pentru 2013 estimează o cifră de afaceri de 10,3 milioane euro şi o rată a profitului de 6-7%. Din punctul de vedere al ponderii, Austral deţine 8-10% din segmentul business to business și 5-7% din piaţa totală de birotică şi papetărie.
Această piaţă îşi păstrează în continuare gradul puternic de fragmentare şi o structură greu detectabilă, 40% fiind împărţită de companiile mari, iar 60% de furnizorii mici şi foarte mici.
Cele mai vândute produse din 2012 sunt hârtia A4 pentru copiator, consumabilele pentru imprimantă, instrumentele de scris, bibiliorafturile şi plicurile.
Vlad Bârleanu