România a înregistrat anul trecut o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 18,7%, la 66.436, de la 81.709 unităţi în 2011, potrivit datelor publicate, miercuri, de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). La nivelul Uniunii Europene (cu excepția Maltei), declinul a fost de 8,2%.
Astfel, în UE s-au vândut 12,05 milioane de autoturisme noi, cel mai redus nivel începând din 1995. Scăderea de peste 8% este cea mai mare înregistrată de piaţa comună începând din 1993, când contracţia s-a situat la aproape 17%.
Cele mai mari scăderi au fost în Grecia (-40,1%), Portugalia (-37,9%), Cehia (-24,6%) și în Italia (-19,9%). Cele mai mari creșteri au fost în Ungaria (17,6%) și în Estonia (12,5%). Germania, cea mai mare piață auto, a avut o scădere de 2,9%.
Numărul de autoturisme noi înmatriculate sub marca Dacia în UE a scăzut anul trecut cu 4,9%, la 234.349 de unităţi. Dacia și-a menținut cota de piață la nivel european la 1,9%. Grupul Renault, din care face parte Dacia, a înregistrat o scădere de 19,1%, la 1,03 milioane de unităţi. Cele mai mari vânzări le-a înregistrat Grupul VW, cu mărcile Volkswagen, Audi, Seat și Skoda, care a vândut 2,97 milioane de autoturisme, în scădere anuală cu 1,6%. V.B.