Peste 9.200 de apeluri s-au înregistrat la numărul unic 119, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare şi neglijare a copilului, în primele două săptămâni de la lansarea sa, potrivit unui comunicat transmis marți, citat de AGERPRES.
Dintre cele 9.265 de apeluri, 6.196 au fost de verificare a funcţionalităţii numărului.
Echipele mobile ale direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului au efectuat 81 de „misiuni de urgenţă” pe teren. Un număr de 1.706 de situaţii de risc la adresa copiilor au fost soluţionate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenţie în regim de urgenţă.
La nivel naţional sunt în lucru 1.804 de cazuri; se derulează anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere şi intervenţie.
De asemenea, în aceeaşi perioadă operatorii call-center din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului au efectuat 3.813 de reapelări şi transferuri către specialişti pentru consiliere ori echipe mobile pentru rezolvarea situaţiilor sesizate.
Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic, emoţional, sexual, neglijarea, bullying şi cerşetorie.
La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informaţii în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocaţie etc.
Numărul unic 119 beneficiază de o infrastructură tehnică complexă şi de resurse umane. La nivelul fiecărui judeţ, în direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţie a copilului există un birou de operatori call-center care funcţionează în regim de permanenţă.
Peste 100 de specialişti – psihologi, asistenţi sociali – fac parte din echipele mobile de intervenţie, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare şi înregistrare.
De asemenea, softul pus la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale permite monitorizarea în timp real a activităţii operatorilor şi a modalităţilor de soluţionare a cazurilor.