Ministerul Afacerilor Interne propune Guvernului o ordonanță de urgență care prevede ca posesorii de premise de conducere suspendate, care ar trebui să le predea poliției în această perioadă, să nu ia contact direct cu angajații MAI, ci să le trimită prin curier unității de poliție pe raza căreia își au domiciliul. Prevederea este valabilă și pentru persoanele care ar trebui să își ridice permisele de conducere suspendate pe perioada stării de urgență, posesorii urmând să-și primescă documentele tot prin curier, de la poliție.
Conform actului normativ supus dezbaterii publice pe pagina MAI, „predarea permisului de conducere se face de către titularul acestuia exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire, către unitatea de poliţie pe raza căreia domiciliază, are reşedinţa sau, după caz, locuieşte, în situaţia persoanelor aflate la studii în România, în termen de 5 zile de la comunicarea ordinului„.
De asemenea, dovada înregistrării plângerii contravenţionale se realizează printr-un document emis de către instanţa de judecată sau printr-un extras din portalul instanţelor de judecată www.portal.just.ro şi se transmite la unitatea din care face parte agentul constatator prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid. Permisul de conducere reţinut se restituie titularului la adresa de corespondenţă precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenţionale.
Aceleași măsuri sunt valabile și pentru plăcuțele reținute de poliție sau alte documente, cererile de restituire acestora vor fi transmise la finalul perioadei pe care au fost reținute, prin fax, e-mail, curier rapid, iar restituirea acestora se realizează la adresa de corespondenţă precizată de către titular în cuprinsul cererii.