2 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 6:37
No menu items!

Pe o piață în scădere, unii antreprenori de pe piața materialelor de construcții anunță creșteri

spot_img

constructii

Bilka Steel și Cemacon anunță creșteri substanțiale ale cifrei de afaceri, în condițiile în care patronatele de pe piața materialelor de construcții spun că piața este încă pe scădere. Primul, un important producător de țiglă metalică, a înregistrat la nouă luni o creștere a vânzărilor de peste 41%. Al doilea, unul dintre cei mai relevanți producători de sisteme de zidărie, spune că cifra de afaceri i-a crescut cu 34%.

”Nu este deajuns să ai o fabrică de ultimă generație pentru a ajunge lider de piață”, spune Horațiu Țepeș, proprietar Bilka Steel. Compania a înregistrat la nouă luni o cifră de afaceri de aproximativ 75 de milioane de lei, ceea ce înseamnă o creștere de peste 41% față de perioada similară a anului trecut.

”Ne-am uitat la ce își doresc românii, care sunt nevoile lor în materie de țiglă metalică și am acționat în consecință. Trecem printr-o perioadă în care românii sunt chibzuiți cu cheltuielile, iar piața înregistrează creșteri timide. Consumatorul este mult mai exigent și mai atent în momentul achiziției, dar și mai educat față de anii trecuți”, crede Horațiu Țepeș.

Antreprenorul mai spune că nu se mai caută produsul cel mai ieftin, ci este valorizat raportul calitate-preț. Creșterea peste estimări a companiei se datorează lunilor de vară și de toamnă.

”Pe de-o parte, unitățile hoteliere din zona montană realizează lucrări de renovare pe timpul verii, iar pe de altă parte sunt foarte mulți români care muncesc în străinătate şi care vara vin în concediu în țară și-și pregătesc casele pentru când vor reveni definitiv”, explică Țepeș.

În 2013, Bilka Steel și-a vândut produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție a companiei acoperă integral teritoriul României. 95% din țigla metalică produsă la Braşov ajunge pe casele românilor, exportul reprezentând  5% din cifra de afaceri a Bilka Steel.

”Principalele țări în care exportăm produsele noastre sunt țările ex-sovietice și Slovacia. Pentru moment ne concentrăm atenția pe România. Cerere și nevoie de țiglă metalică şi învelitori metalice există şi la noi în țară. Dacă ne uităm la câteva orașe precum Sibiu, Cluj sau Brașov vedem câte acoperișuri avem de schimbat, ca să nu mai spunem de multe alte zone cărora le va veni rândul”, precizează Horațiu Țepeș.

Pentru sfârșitul lui 2013, Bilka Steel estimează vânzări de peste 3 milioane mp de ţiglă metalică, volum mult peste cel estimat la începutul anului și un record absolut pentru orice producător din piaţa autohtonă.

Și Cemacon a raportat rezultate în creștere pe trimestrul al treilea din 2013. Volumele vândute au crescut cu 38% față de aceeași perioadă din 2012, respectiv cu 34% în primele 9 luni ale acestui an, față de 2012.

Compania a reușit să devină furnizorul a unor importante complexuri rezidențiale din țară, în special din Timișoara, Sibiu și Cluj, iar asta a ajutat business-ul. În primele 9 luni ale anului, Zona Timișoarei a avut cea mai spectaculoasă creștere, vânzările în regiune crescând de 10 ori față de aceeași perioadă a anului 2012.

„Anul acesta am dorit ca prin toate proiectele pe care le întreprindem să ne deschidem premisele de creștere: am creat un portofoliu nou de produse, am trecut printr-un proces de rebranding, ne-am extins în piețe noi”, spune Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.

Compania mizează și în 2014 mizăm pe o creștere a volumului de vânzări, iar managerii estimează un avans de 40% a cifrei de afaceri din acest an, față de 2012.

Potrivit patronatelor din domeniul materialelor de construcții, această piață a consemnat o scădere de până la 40% în ultimii cinci ani, ca urmare a crizei economice. Asta în condițiile în care sectorul construcțiilor a fost unul dintre cele mai improtante motoare ale creșterii PIB din România înainte de recesiune.

Cosmina Croitoru