Parlamentul European a anunțat că a înființat o comisie de anchetă formată din 45 de membri care să investigheze încălcarea regulilor UE privind testele de emisii pentru mașini și acuzațiile conform cărora statele membre și Comisia Europeană nu au aplicat standardele UE.
Comisia va prezenta un raport interimar în interval de șase luni și un raport final în interval de 12 luni de la începerea activității, a transmis joi Parlamentul European.
Deputații au aprobat crearea comisiei de anchetă cu 354 de voturi la 229 și 35 abțineri.
Comisia va investiga:
- posibilul eșec al Comisiei de a verifica ciclurile de testare
- posibilul eșec al Comisiei și al autorităților din statele membre de a lua măsuri potrivite și efective pentru a supraveghea aplicarea legii și a interzice explicit ”echipamentele de protecție”
- posibilul eșec al Comisiei de a introduce teste care să reflecte condițiile reale de condus
- posibilul eșec al statelor membre de a lua măsuri privind penalități efective, proporționale și descurajante aplicabile producătorilor care încalcă legea, și
- dacă Comisia și statele membre au avut dovezi privind utilizarea ”echipamentelor de protecție” înainte de izbucnirea scandalului la 18 septembrie 2015.
Cererea vine în urma descoperirii în SUA a faptului că grupul Volkswagen a utilizat un software pentru a minimiza emisiile de NoX în cursul testelor.
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.