Furtul din bagajele pasagerilor care călătoresc cu avionul reprezintă o practică obișnuită în rândul angajaților firmelor de handling. Unui pasager care a reclamat un astfel de furt, în timpul unui zbor de la Atena la București, i s-a întîmplat însă un furt mai puțin obișnuit. I s-au luat obiecte din bagaje, dar greutatea valizei, la sosire, crescuse cu 3 kilograme.
Despre un caz demn de “Dosarele X” vorbește A.D., un client al TAROM care a preferat să-și protejeze identitatea. El susține că a zburat cu o aeronavă, în data de 22 noiembrie 2013, din Atena, pe aeroportul Henri Coandă. La ridicarea bagajului de pe bandă, a avut surpriza să constate că acesta fusese tăiat și mai multe bunuri dispăruseră. Bărbatul a raportat furtul la biroul bagaje deteriorate al companiei TAROM.
Angajata TAROM care era de serviciu mi-a spus că lista cu bunurile care lipsesc și documentele anexe călătoriei trebuie să îmi parvină. Bunurile care au fost furate sunt: o trusă personal de cosmetică, un tricou, o cămașă, o curea, un briceag, o cravată, un ac de cravată, două carduri de memorie, un pantof (deși în valiză erau ambii) și o pungă cu suveniruri cumpărate din Antena. Trolerul prezenta o taietură de circa 40cm pe fața posterioară în lateral
A.D.
pasager TAROM
Bărbatul a mai precizat că pe troler era eticheta emisă în Atena, pe care apare o greutate de 12 kg, dar bagajul a ajuns în București cu o greutate de 15,65 kg.
„Compania TAROM refuză să îmi explice de ce este modificată greutatea trolerului și nu vrea să îmi acorde despăgubiri pentru bunurile furate. Dacă tot este un furt, de ce nu s-a furat și celălalt pantof?”, ne-a declarat pasagerul păgubit.
La insistențele și plângerile pasagerului, oficialii companiei TAROM și-au cerut scuze pentru incidentul petrecut în urma călătoriei și au precizat că cererea de despăgubire a fost aprobată pentru suma de 50 de euro.
Dacă suma oferită nu acoperă prejudicial creat, vă rugăm să ne puneți la dispoziție chitanța de achiziție a bagajului deteriorat, acesta fiind singura bază legală admisă pentru acordarea unei alte sume decât cea prevazută de procedura de despăgubire a companiei Tarom. În ceea ce privește greutatea bagajului, pe eticheta emisă în Atena apare o greutate de 12 kg, iar bagajul a ajuns în București cu o greutate de 15,65 kg conform înregistrărilor sesizării în aeroportul Otopeni la momentul intrării în posesie a bagajului, nu putem acorda despăgubire pentru lipsa din conținutul bagajului predat la transport
TAROM
răspuns transmis pasagerului A.D.
Pasagerul nu a fost mulțumit de răspunsul primit.
Obligația pasagerului nu este să verifice corectitudinea operațiunilor executate de salariații TAROM. În momentul în care am sesizat evenimentul, la biroul TAROM din aeroport, am atras atenția asupra diferenței de greutate. Am menționat la momentul respectiv ce anume lipsea din bagaj, inclusiv faptul că aveam un singur pantof în bagaj, așa cum am menționat
A.D.
pasager TAROM
Oficialii TAROM au explicat „că etichetarea și cântărirea bagajului înainte de îmbarcare pe cursa RO274 /ATH-OTP, s-a făcut la check-in în prezența dumneavoastră, iar dacă există diferență între greutatea înregistrată și cea reală, constatată de dumneavoastră în prealabil, acest lucru trebuia sesizat la momentul respectiv. La sosirea în București, tot în prezența dumneavoastră s-a efectuat cântărirea bagajului, constatându-se o greutate mai mare decât cea înregistrată pe etichetă. Ca urmare nu se justifică compensarea lipsei din conținut solicitată de dumneavoastră. Confirmăm primirea email-ului din data de 10 ianuarie 2013 referitoare la decizia companiei Tarom și dorim să vă aducem la cunostință că în baza documentelor prezentate și înregistrate la dosar nu putem da curs favorabil cererii dumneavoastră de despăgubire pentru lipsa din conținut”, se arată în răspunsul oficialilor TAROM transmis păgubitului.
Ștefan Etveș