Cea mai mare rețea de fraudă prin telefon din Europa a fost destructurată, anunță Europol și poliția germană. Au fost identificate 12 “call-centere” de unde europenii erau sunați și păcăliți sau amenințați să plătească sume de bani.
Forțele de poliție germane, albaneze, bosniace-herțegovine, kosovare și libaneze au percheziționat 12 “call-centere”.
În total, au fost identificați 39 de supecți, iar 21 de persoane au fost arestate de agenții Europol împreună cu polițiile locale.
La descinderile făcute, anchetatorii au găsit peste un milion de euro cash.
Potrivit ministrului de Interne al Germaniei, Baden-Württemberg, aceasta pare a fi fost “probabil cea mai mare schemă de fraudă prin telefon din Europa”.
În decembrie 2023, poliția germană a fost sesizată de o bancă locală, după ce o clientă de 76 de ani și-a lichidat economiile și a retras 120.000 euro pentru a-i plăti unui așa-zis ofițer de poliție.
Anchetatorii au aflat apoi că femeia fusese contactată prin telefon și amenințată. Apoi au localizat numărul de telefon respectiv și au început să-l monitorizeze. Sute de ofițeri din Baden-Württemberg, Bavaria, Berlin și Saxonia au interceptat în lunile următoare peste 1,3 milioane de apeluri, descoperind o întreagă rețea de fraudă.
Victimele erau identificate cel mai des după diferite profiluri de pe internet sau erau contactate telefonic. Infractorii se prezentau uneori drept angajați ai unei bănci, consultanți de investiții, rude apropiate sau ofițeri de poliție.Victimele erau adesea convinse să își dea datele personale, alteori să plătească pentru diferite sancțiuni penale (false) sau pentru a preveni sechestrarea bunurilor, alteori pentru a beneficia de promoții sau de carduri de debit preplătite.
Interpol a numit-o “Operațiunea Pandora” și supravegherea rețelei a permis contracararea a 6.000 de cazuri de fraudă, în valoare însumată de peste 10 milioane de euro.
Adina Bucur