1.3 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 23:26
No menu items!

OmniTRAX contestă privatizarea CFR Marfă, după ce a fost exclusă de la licitație

spot_img

Americanii de la OmniTRAX contestă privatizarea CFR Marfă, după ce au fost excluși de la licitație

OmniTRAX Inc., unul dintre cei trei ofertanți la privatizarea CFR Marfă, a depus în 14 iunie o contestație la procesul de „ofertă de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic”, organizată de Ministerul Transporturilor, în vederea vânzării unui pachet de acțiuni reprezentând 51% din capitalul social al companiei CFR Marfă SA.

OmniTRAX contestă procedura de privatizare derulată până la 5 iunie şi finalizată cu o înştiinţare emisă de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare.

Potrivit companiei, această înştiinţare  este dovada unui proces netransparent și a unui calendar de privatizare care nu oferea niciunui investitor de bună-credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil.

Printre altele, OmniTRAX a solicitat accesul la situații contabile precise, pe care CFR Marfă SA are obligația să le întocmească lunar sau anual, cum ar fi: bilanţuri, balanțe sintetice și analitice, fișe contabile ale unor conturi, semnate de reprezentanții societății, situații uzuale în procedurile de audit.

”Deși aceste informații nu sunt confidențiale și trebuiau puse la dispoziția participanților, OmniTRAX nu a avut acces la ele”, se arată într-un comunicat al companiei, remis Sursa Zilei.

”În aceste condiții era imposibil pentru orice investitor de bună credinţă cum este OmniTRAX să depună până la 5 iunie 2013, conform cerințelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală (adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă), cât și comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani, care să transforme o companie de stat plină de datorii și ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei şi cetăţenilor României”, se precizează în document.

OmniTRAX cere, în mod explicit, mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist.

La solicitarea repetată a OmniTRAX de prelungire a perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informațiilor și pentru formularea ofertei, compania având și confirmarea oficială a Fondului Monetar Internațional că nu poate interveni in modificarea calendarului privatizării si orice decizie de acest fel  depinde de Ministerul  de resort, Ministerul a refuzat, invocând angajamentul față de FMI.

”Astfel, OmniTRAX solicită suspendarea procesului de privatizare până la rezolvarea contestației sale, admiterea contestației prin anularea deciziei de decădere a OmniTRAX din procesul de privatizare și obligarea autorității contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea companiei OmniTRAX”, transmite compania.

Sursa Zilei a relatat pe larg procesul chinuit de privatizare a CFR Marfă. Totodată, Sursa Zilei a dezvăluit că în spatele companiei OmniTRAX s-ar afla omul de afaceri american Philip Bloom, care a lucrat în România într-o firmă de consultanță alături de Bogdan Baltazar și care a fost condamnat în SUA pentru mituire, spălare de bani și fraudă.

Foto: capital.ro

Cosmina Croitoru