-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 3:26
No menu items!

Oamenii de afaceri francezi și germani, optimiști în privința evoluției României din 2016

spot_img

Companiile din România care au capital francez și german se declară optimiste în privința evoluției economiei românești în 2016 și a propriei activități, potrivit unor sondaje efectuate de camerele de comerț bilaterale.

La cercetare au participat peste peste 1.000 de companii membre ale Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România (CCIFER) și ale Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane (AHK România), din sectoare de activitate precum energie, IT, construcții, turism, agricultură sau finanțe-bănci, se arată în comunicat de presă.

Barometrele înregistrează percepția membrilor celor două Camere de Comerț asupra situației economice, a mediului de afaceri din România și arată cum evoluțiile în plan politic, social și economic pe care le prevăd pentru începutul anului 2016 influențează deciziile lor de investiții.

Pentru comunitatea de afaceri din CCIFER, barometrul pentru anul 2015 este pozitiv, înregistrând o evoluție semnificativă comparativ cu anii anteriori, atât cu privire la mediul extern al companiei (economic, politic, social, atractivitatea României) cât și cu privire la situația internă a companiilor (cifră de afaceri, rentabilitate sau investiții). Realizat de trei ori pe an, în februarie, în iulie și în noiembrie, barometrul de conjunctură economică al CCIFER oferă o imagine generală a percepției directorilor de companii din comunitatea de afaceri franco-română. Ediția realizată în luna noiembrie este cea mai optimistă din acest an, majoritatea indicatorilor fiind în creștere față de rezultatele din februarie sau iulie.

Directorii companiilor membre CCIFER care au răspuns chestionarului consideră că România este mult mai atractivă pentru investitorii străini în noiembrie 2015 față de anii anteriori, în contextul în care și percepția față de climatul economic, politic și social românesc înregistrează o creștere în comparație cu ultimii trei ani.

Și tendința în ceea ce privește mediul intern al companiilor este în creștere față de anii precedenți. Rezultatele sondajului pun relevă însă o înrăutățire a percepției asupra situației companiilor în ce privește cifra de afaceri, rentabilitatea, angajații sau investițiile între începutul anului 2015 și finalul acestuia.

O analiză realizată pe sectoare de activitate arată că în 2015 sectorul care a înregistrat cea mai mare creștere în rândul respondenților este cel energetic, cu o creștere a percepției constantă din 2012. Sectorul IT&C înregistrează o scădere netă față de 2014. În ansamblu, anul 2015 este perceput în mod pozitiv de majoritatea sectoarelor față de 2014, an marcat de o perspectivă negativă generală.

Din chestionarul de conjunctură realizat de AHK România în septembrie 2015 reiese că firmele germane sunt încrezătoare în ce privește situația actuală a propriei companii. În ce privește așteptările conjuncturale, companiile sunt ceva mai rezervate în toamnă decât erau în primăvară. Pentru următoarele 12 luni 68% din companii se așteaptă la o îmbunătățire a situației (primăvară: 75%). Intențiile de angajare ale companiilor membre AHK sunt de asemenea mai rezervate decât în primăvară.

Principalii factori de risc pentru dezvoltarea economică identificați în rândul respondeților barometrului lansat de AHK sunt condițiile-cadru economice și politice.

Este vorba de factori precum infrastructura, administrația publică și achizițiile publice, unde România se clasează sub media celorlalte state din Europa Centrală și de Est. Lipsa personalului calificat reprezintă un alt risc important pentru dezvoltarea economică a companiei.