Brian Niccol, noul CEO al Starbucks, are ca obiectiv principal îmbunătățirea operațiunilor din cafenele, cu scopul de a crea o atmosferă mai primitoare, simplificând în același timp comenzile to-go, potrivit unei analize publicate de operatorul bursei Nasdaq. Astfel, Nicol recunoaște implicit faptul că serviciile au fost slabe în ultimii ani, ceea ce a dus la scăderea vânzărilor.
Într-o scrisoare adresată angajaților, clienților și acționarilor, Niccol a subliniat necesitatea unor servicii mai bune, în special în timpul orelor de vârf ale dimineții, deoarece angajații se confruntă cu un număr copleșitor de comenzi to-go. Acesta a recunoscut că Starbucks a deviat de la misiunea sa principală de a oferi un spațiu confortabil clienților și că meniul său extins a devenit copleșitor. Se așteaptă ca Niccol, care a condus anterior Chipotle, să aducă expertiza sa operațională pentru a revitaliza cel mai mare lanț de cafenele din lume.
Numirea lui Niccol a fost primită cu optimism de investitori și de fostul CEO al Starbucks, Howard Schultz, care susține viziunea lui Niccol de a readuce Starbucks la rădăcinile sale. Compania s-a confruntat cu ineficiențe operaționale, creșterea prețurilor meniurilor și scăderea numărului de clienți, toate acestea afectând vânzările și experiența clienților. Niccol intenționează să investească în tehnologie și în designul magazinelor pentru a aborda aceste probleme, precum și să îmbunătățească aplicația pentru comenzi. Acesta a subliniat, de asemenea, importanța clarificării mesajelor mărcii Starbucks în contextul controverselor recente, inclusiv criticile pe tema implicării în războiul informațional dintre Israel și Hamas.
T. S.