Noul ministru al Educației, Daniel David, fost rector al Universității Babeș Bolyai din Cluj susține că una din marile probleme din educație este sistemul de predare folosit de unii profesori, după dictare sau din manual.
Ministrul Educaţiei este de părere că una dintre marile probleme din zona educaţiei nu este cea de conţinut, ci este legată de modul în care materia este predată în şcoli.
Daniel David consideră că metoda „după dictare” nu aduce niciun folos elevului în ceea ce priveşte cultura, abilităţile practice sau valorile despre care acesta ar trebui să audă la şcoală.
”În ceea ce priveşte metoda de predare, am şi spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o ştim mulţi dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conţinuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă.
Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reuşim să transferăm acele competenţe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică şi valori”, a afirmat Daniel David, marţi seară, la Digi24.
Preluarea unor texte din manuale sau după dictare nu reprezintă transfer de competenţe, iar în situaţii precum cele întâlnite la unele licee, în care elevii sunt puşi de către profesori să transcrie texte, trebuie luate măsuri drastice. Ministrul Educaţiei a vorbit şi despre ce înseamnă un manual bun, din punctul său de vedere.
”De exemplu, un manual bun ar fi un manual în care, dacă ai un manual despre democraţie, de exemplu, sau practici democratice şi eşti la lecţia a doua, un manual bun va fi când copilul, de curiozitate, citeşte lecţiile înainte. Ăla e un manual bun. Nu suntem acolo”, a mai spus m inistrul Educației.
E. Stan